فریضتین، ضامن نجات کشتی جامعه از طوفانهای بی اخلاقی و بی دینی

خانه / استان ها / فریضتین، ضامن نجات کشتی جامعه از طوفانهای بی اخلاقی و بی دینی

سرافراز7

بر اساس قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه متقابل بر عهده مردم و مسئولین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛همزمان با آغاز دهه کرامت، کارگاه علمی تخصصی آموزشی مربیان عقیدتی و صالحین سپاه ناحیه شهرکرد با حضور معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان در مجتمع لاله برگزار شد.

حجت الاسلام کریم سرافراز، در این مراسم با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از منظر آیات و روایات گفت: اگر مشتاق اصلاح جامعه هستیم باید فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را در سطح جامعه احیا نماییم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام، با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی جمهوری‏ اسلامی،‏ امر به معروف و نهی از منكر را وظيفه‌ای همگانی و متقابل بر عهده مردم و دولت نسبت به يكديگر دانست.

روحانی وعضوهیأت رزمندگان اسلام استان، افزود: امر به معروف و نهی از منكر از حقوق متقابل مسلمانان است و افراد جامعه اسلامی در برابر آن مسئول و مكلف به اجرا هستند.

معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان، در ادامه سخنان خود با اشاره به حدیث نبوی که جامعه را به یک کشتی تشبیه فرموده، اظهار داشت: غرق شدن کشتی جامعه در طوفان و گرداب بی اخلاقی و بی دینی، هلاکت یکایک اعضای جامعه را در پی دارد و اگر همگان بی تفاوت نباشند می توانند هم خود و هم جامعه را از غرق شدن نجات دهند.

روحانی وعضوهیأت رزمندگان اسلام استان، با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین امام علی علیه السلام گفت: همه اعمال نیک حتی جهاد در راه خدا در مقایسه با فریضتین امربه معروف و نهی از منکر، همچون قطره ای در مقابل دریاست.

انتهای خبر/

Views: 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *