فوايد قرائت سوره يس …

خانه / مطالب و رویدادها / فوايد قرائت سوره يس …

انسان با اندك توجّهي به بيانات پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) و ائمه اطهار (علیه السلام)، به اين حقيقت پي مي‌برد كه سوره يس از موقعيت ويژه و مرتبه‌اي بس بلند برخوردار است و اگر آدمي بتواند با آن فضايل و مناقب آشنا شود، خواهد توانست فوايد كاملي را از آن خود سازد.

اغلب مۆمنين شناخت عميقي از «سوره يس» ندارند و از مناقب و فضائل و آثار دنيوي و اخروي آن غافل هستند. اما در مجلس محبّت و مودّت مقرّبان درگاه خداوند، از«سوره يس» سخن بسيار است.

در فضيلت اين سوره، حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) مي‌فرمايند: هر كس سوره «يس» را قرائت كند مانند آن است كه 10 بار قرآن را ختم كند.

در اين رابطه امام صادق (علیه السلام) فرموده‌اند: هر چيزي قلبي دارد و قلب قرآن سوره ياسين است. كسي كه قبل از خواب يا در روز آن را تلاوت كند، در آن روز محفوظ بوده و روزي مي‌خورد.

پيامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) به اميرالمؤمنين علي(علیه السلام) فرمودند: اي علي! «يس» را بخوان كه در آن 10 اثر است: هر كه آن را قرائت كند، اگر گرسنه باشد سير گردد؛ اگر تشنه باشد، سيراب گردد؛ اگر عريان باشد، پوشانيده گردد؛ اگر عزب باشد، ازدواج كند؛ اگر ترسان باشد، امنيت يابد؛ اگر مريض باشد، عافيت يابد؛ اگر زنداني باشد، نجات يابد؛ اگر مسافر باشد، در سفرش ياري شود؛ نزد ميت خوانده نمي‌شود مگر اينكه خدا بر او آسان گيرد؛ اگر گمشده داشته باشد، گمشده‌اش را پيدا كند.

امام باقر (علیه السلام) مي‌فرمايند: كسي كه يك بار در عمر خود سوره يس را بخواند، خداوند به شماره هر آفريده‌اي در دنيا و هر آفريده‌اي در آخرت و در آسمان دو هزار حسنه براي او نوشته و دو هزار گناه او را پاك مي‌نمايد و دچار فقر، زيان مالي، زير آوار ماندن، بيچارگي، ديوانگي، جذام، وسواس و بيماري زيانبخش نمي‌شود.

امام صادق(علیه السلام) مي‌فرمايند: سوره‌ي يس را به فرزندان خود بياموزيد؛ زيرا كه آن گل خوشبوي قرآن است.

منابع:

الدر المنثور، ج5، ص 256

ثواب الأعمال و عقاب الأعمال

المصباح كفعمي، ص182
/1102001307

منبع: وارث

Views: 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *