قلب انسان سنگر فرماندهی اوست | سخنرانی حجت الاسلام عالی

قلب انسان سنگر فرماندهی اوست | سخنرانی حجت الاسلام عالی

خانه / پیشنهاد ویژه / قلب انسان سنگر فرماندهی اوست | سخنرانی حجت الاسلام عالی

سخنرانی حجت الاسلام عالی با موضوع قلب انسان سنگر فرماندهی اوست

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام در ادامه دانلود صوت سخنرانی حجت الاسلام عالی با موضوع قلب انسان سنگر فرماندهی اوست را در ایام مبارک شعبان و در آستانه جشن بزرگ نیمه شعبان منتشر کرد. در ادامه گوشه ای از این سخنرانی در اختیار شما قرار گرفته است.

 

سخنرانی حجت الاسلام عالی با موضوع قلب انسان سنگر فرماندهی اوست
قلب انسان سنگر فرماندهی اوست | سخنرانی حجت الاسلام عالی

حجت الاسلام عالی در  این سخنرانی اشاره داشتند:

« احی قلبك بالموعظة و امته بالزهادة » این فراز از نامه 31 نهج البلاغه توصیه های امیر المومنین (علیه السلام) به وجود مقدس امام حسن مجتبی (علیه السلام) و در واقع هر جوانی به هر مؤمنی به خصوص جوان، قلبت را با موعظه زنده كن و با زهد بميران قلب و جان انسان حقیقت وجود ماست اون سنگر فرماندهی ما اون قلب ماست، دل ماست از همانجاست که تصمیم ها گرفته می شود پس مهمترین جا همان قلب و جان ماست. که طبق روایت اهل بیت (علیهم السلام) از طرفی می تواند با ملائکه مرتبط شود و علام ملکوت اعلاء به عنوان الهامات، ممکن است خود ما متوجه این ارتباط نشویم اما آثارش در وجودمان به شکل حالات خوش، به شکل نشاط معنوی و روحی، به شکل تصمیمات خوب نمود یابد؛ این آثار ارتباط با عالم ملائکه است. گاهی مواقع ممکن است دل انسان مرتبط با عالم شیاطین شود، از آن طرف وسوسه هایی به سمتش خواهد آمد ممکن صدای شیاطین را همانطور که صدای ملائکه را نمی شنیدیم را مستقیم نشنویم اما آثارش را می بینیم به شکل وسوسه ها، حالات منفی، بی حالی این از طرف دوم؛ و از طرف سوم انسان چون بعد مادی و حیوانی دارد تمایلات و خواسته های غریضی هم در او وجود دارد.

همانطور که گفتم ما مانند حوضی هستیم که از سه طرف (از سه نهر) درون این حوض، (درون قلب ما) می ریزد، از طرف ملائکه، از طرف شیاطین و از طرف همان حالات حیوانی….

شما همراهان همیشگی سایت هیات می تونید در ادامه به سخنرانی جذاب و شنیدنی حجت الاسلام عالی با موضوع « قلب انسان سنگر فرماندهی اوست » گوش فرا داده و یا آن را دریافت نمایید.

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *