لحظه به لحظه با تحولات عراق | هشتمین روز بحران امنیتی در عراق

خانه / مطالب و رویدادها / لحظه به لحظه با تحولات عراق | هشتمین روز بحران امنیتی در عراق

بحران امنیتی عراق وارد هفته دوم شد. پس از پیوستن شمار زیادی از مردم به ارتش، اکنون خبرها حاکی از تلفات سنگین تروریست‌ها در استان‌های مختلف عراق است.

 پس از آنکه ارتش عراق به همراهی نیروهای امنیتی توانست پیشروی تروریست‌ها را متوقف کند و بخش‌هایی از مناطق تصرف‌شده را از حضور نیروهای «داعش» پاکسازی کند، اکنون خبرها از تلفات سنگین تروریست‌ها حکایت می‌کند.

 ****************

وزارت خارجه عراق: وضعیت فرودگاه بغداد عادی است

 اوباما: 275 نیروی نظامی برای حفاظت از سفارت آمریکا در بغداد مستقر می‌شوند

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای به کنگره این کشور اعلام کرد که 275 نیروی نظامی برای «حفاظت از سفارت و اتباع آمریکا» در بغداد مستقر شده و در حالت آماده به رزم قرار می‌گیرند.

جلسه اوباما با تیم امنیت ملی آمریکا جهت بررسی اوضاع عراق
رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه نشستی را با حضور تیم مشاوران امنیت ملی و مقامات وزارت دفاع و وزارت خارجه این کشور برگزار کرد.

هدف از این نشست، بررسی تحولات عراق و تصمیم‌گیری برای واکنش به تحرکات گروه‌های تروریستی در این کشور اعلام شده است. رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی قبل نیز با ارسال نامه‌ای به کنگره، اعلام کرد که 275 نیروی نظامی برای افزایش امنیت سفارت به عراق اعزام شده‌اند. به گفته وی، این نیروها در حالت آماده به رزم قرار دارند.

—سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که در سه استان الانبار، دیالی و صلاح‌الدین بیش از 315 تروریست کشته شده‌اند.

—یک نیروی امنیتی عراق از عقب‌نشینی تروریست‌ها از شهر تلعفر خبر داد. وی اعلام کرد که تلفاتی سنگین به آنها وارد شده است و تاکنون 300 نفر از آنان کشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *