ماندگاری بر عهد صداقت می خواهد

خانه / استان ها / ماندگاری بر عهد صداقت می خواهد

نکونام11

امام جمعه شهرکرد، کم رنگ شدن ارزش ها را آسیب فراروی نظام دانست و وفای به عهد در برابر دشمن پیمان شکن را ایستادگی برابر خدا عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در جمع رزمندگان ،علما، اساتیدو مربیان عقیدتی سیاسی سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره معلمان و مربیان شهید به ویژه استاد شهید علامه مرتضی مطهری، گفت: معنویت با برنامه ریزی حاصل می شود و با جهاد و اخلاق تحقق می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، افزود: یکی از ارزش هایی که در این مقطع بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد و مربیان عقیدتی سیاسی در جامعه ترویج کنند، وفای به عهد است.

وی، ادامه داد: وفای به عهد در قرآن و روایات متعدد بیان شده و می بینیم که مکتب تشیّع نیز از همین نقطه آسیب دیده است و همین امروز نیز دودش به چشم بشریت می رود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: گاهی وفای به عهد را به پایین ترین حد آن که قول و قرار با دیگران است تنزل می دهند، در صورتی که قرآن اینگونه نگاه نمی کند و معنای بلندی برای وفای به عهد وجود دارد.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به آیه شریفه 40 از سوره مبارکه بقرة افزود: هر پیامبری که می آید، عهدی بین امت با او برقرار می شود و وفای ما پایبندی به عهدی است که با خدا و پیامبر و امام معصوم و ولی فقیه بسته ایم و وفای خداوند نسبت به امت نیز پاداش دادن و هدایت بندگان به سوی بهشت است.

وی، با قرائت و تفسیر آیاتی از سوره های مائده، نحل و فتح؛ تقواپیشگی را رمز وفای به عهد و محبوب شدن نزد خداوند دانست و گفت: مقام معظم رهبری تعبیر زیبایی درباره تبعیت از حضرت امام خمینی(ره) دارند که فرمودند؛بیعت با حضرت امام(ره)، بیعت با پیغمبر است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، گفت: خداوند نیز در قرآن کریم می فرماید، هرکس با پیامبر بیعت کند، با خدا بیعت کرده است. لذا بیعت با امام و ولی فقیه، همانا بیعت با خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، افزود: بزرگ ترین ظلمی که در حق غدیر صورت گرفت، عهد شکنی کسانی بود که ابتدای امر آمدند و بیعت کردند و “بخٍ بخٍ يا أبا الحسن” گفتند؛ ولی در ادامه کار عهد شکستند.

وی، تأکید کرد: امروز نیز تمام تلاش دشمنان این است که بین عهدی که ما با ولی فقیه بسته ایم فاصله بیندازند و کفر و نفاق دست به دست هم داده اند تا ما را مثل خودشان کنند.

امام جمعه شهرکرد، تصریح کرد: نفاق که در داخل عهدشان را شکستند، هرچند به ظاهر اظهار وفاداری می کنند و شاید شما پاسداران را نیز متهم کنند و بگویند ما وفادارتر به ولایت هستیم؛ متأسفانه الان در داخل با چنین جوی مواجه ایم که، دقیقا عکس مواضع حضرت آقا حرف می زنند و رفتار می کنند و عکس آن را به ایشان نسبت می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان، گفت: ماندگاری بر عهد صداقت می خواهد. و وفای به عهد زمام جامعه را حفظ می کند. جامعه ای که به هم پیوستگی اش گُسَست، از هم می پاشد. جامعه مانند دانه های تسبیح باید به هم پیوسته باشد که این مهم در سایه وفاق به وجود می آید.

وی، تأکید کرد: جامعه عاقل و جامعه ای که به صلاح و رستگاری خود می اندیشد باید به عهد خود وفادار بماند و جامعه عاقل، اهل بصیرت و دشمن شناس و زیرک است.

این مقام مسئول، با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین علیهم السلام، شریف ترین خلائق خداوند را وفای به عهد دانست و ادامه داد: وفای به عهد از ارزشمندترین صفات انسانی است که باید مربیان و هادیان عقیدتی سیاسی به جامعه منتقل کنند و کم رنگ شدن این ارزشها، به اصل نظام و انقلاب آسیب وارد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام،گفت: کسانی که عهدشکنی می کنند، اهل ایمان نیستند. مؤمن یعنی وفادار به عهد. وقتی پیمان بستی با خدا و پیامبر و امام و ولی فقیه ،‌این پیمان را کوچک مشمار و عهد شکنی نکن و حتی اگر با دشمنت پیمان بستی نیز پیمان خود را نشکن؛ البته تا جایی که دشمن در برابر عهد خود وفادار باشد.

وی، تأکید کرد: اگر در برابر دشمنی که پیمان شکن شده بر عهد خود ایستادی، در برابر خدا ایستاده ای و امروز نیز کسانی که اصرار بر برجام دارند، در حالی که حیله و مکر و پیمان شکنی آمریکایی ها را می بینند باید به این روایات عمل کنند.

انتهای خبر/

بازدیدها: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *