متن جلسه آموزش مداحی مورخ 31 شهریور 1395 ، مجمع الذاکرین هیأت رزمندگان اسلام

خانه / آموزش / متن جلسه آموزش مداحی مورخ 31 شهریور 1395 ، مجمع الذاکرین هیأت رزمندگان اسلام

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

سلام علیکم و رحمت الله

یک نفر که خوش خط است، من متن را می خوانم بیاید روی وایت بورد بنویسد

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

چون غبار فرو نشست دیدم حسین(علیه السلام) بر بالای سر قاسم ایستاده(رسیده) در حالی که قاسم(چنان جان به لبش رسیده بود) پاهای خود را بر زمین می کشید(در حالی که پاهای قاسم روی زمین کشیده می شد). امام فرمود از رحمت خدا دور باشند آن گروهی که تو را کشتند و آنان که در روز قیامت جد و پدر تو با ایشان مُخاصمه خواهند نمود، سپس فرمود به خدا قسم (اصل روضه حضرت قاسم که خوانده نمی شود اینجا است؛ همین یک کلمه است) برای عمو سخت است تو عمو را صدا بزنی اما از عمو کاری بر نیاید و هرگاه بخواهد جواب دهد دیگر دیر شده و فایده ای نبخشد. به خدا قسم امروز آن روزی است که خون ریزی در آن بسیار و فریادرسی اندک است. سپس سیدالشهدا(علیه السلام) جنازه آن جوان را در سینه خود گرفت و در میان شهدای بنی هاشم بر روی زمین نهاد. آنگاه به خداوند عرض کرد ای خدا تو آگاه هستی که این جماعت ما را دعوت کردند که ما را نصرت کنند، پس اکنون ما را وا گذاشتند و با دشمنان ما علیه ما هم دست شدند. خدایا، چند نفرین کرده حضرت که خدایا 1- این ها را پراکنده کن 2- هلاک کن 3- هرگز ایشان را نیامرز، نفرین های حضرت ادامه داشت، ولی نکته اینجاست که حضرت وقتی جنازه را آورد کنار بنی هاشم گذاشت چند نفرین کرد، حالا شما نمی خواهد آمار این ها را داشته باشید، دو سه کلمه که خدایا این ها را پراکنده کن، حتی پراکنده کن را هم نگویید، بگویید حضرت چند نفرین کرد یکی از آن ها این بود که خدایا هرگز این ها را نبخش، همین کفایت می کند، چون خود این متن هم کافی نیست و ادامه اش را ننوشته است.

حالا شروع می کنیم یک نفر می خواند و نفر بعدی ادامه اش را و… . در مایه ی دشتی بخوانیم.

ما الان داریم موسیقی را تزریق می کنیم به واژه ها.

من خیلی خوشحال هستم، بچه هایی که امروز خواندند، البته الان متن دستتان است و راحت هستید، مراجعه به متن اینقدر شما را کمک می کند.

منتهی یک تذکر: بعضی ها روضه خوان می شوند بعدا که جا می افتد می گوید چه راحت شد پس دیگر ما شعر نخوانیم، این بد است، گرایش به روضه خوانی شما را از استعمال شعر نیندازد. شعر گرایی را کنار نگذارید.

 

Views: 276

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *