انتخاباتانتخابات

مداحان، ضعیف النفس های داخلی را بیدار کنند/ دیدار مداحان با امام جمعه شهرکرد + تصاویر

خانه / استان ها / مداحان، ضعیف النفس های داخلی را بیدار کنند/ دیدار مداحان با امام جمعه شهرکرد + تصاویر

امام جمعه شهرکرد، در دیدار شاعران و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام، گره زدن دل و جان به انوار فاطمی را تنها راه غلبه بر دشمنان دانست و فاطمی شدن را در گرو قربانی کردن هواهای نفسانی برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی در دیدار جمعی از برادران و خواهران ، شاعران آیینی و ذاکران اهل بیت علیهم السلام با ایشان، با تبریک فرخنده سالروز ولادت بزرگترین بانوی تاریخ بشر و افتخار امّت اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر لزوم شناخت صحیح سیره و زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و الگو گیری از این بانوی مکرمه در لحظه لحظه زندگی فردی و اجتماعی تاکیدکرد.

فاطمی شدن در گرو قربانی هواهای نفسانی است

امام جمعه شهرکرد با اشاره آیه دوم سوره کوثر که می فرماید:«فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ ،پس برای ، پروردگارت نماز بخوان و قربانی کن»، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را منشأ عبودیت و بندگی خدای متعال دانست و اظهارکرد: خدای متعال در سوره کوثر وجود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را عامل عبادت و ستایشگری خود معرفی می‌کند و می‌فرماید:حال که به شما کوثر عطا شده است تنها خدا را ستایش و عبودیت کن.

نماینده ولی فقیه در استان، فاطمی شدن و عبودیت پروردگار متعال به معنای واقعی کلمه را در گرو قربانی کردن هواهای نفسانی و دارایی‌ها در راه خدای متعال دانست و افزود: اگر انسان در وادی کوثر و دریای بی‌کرانه عنایت‌های الهی وارد شود و به دستورات الهی عمل و هر آنچه غیر خدا هست را قربانی کند به یقین هیچ کس و هیچ چیز نمی‌تواند به او آسیب برساند، بلکه او را به انسانی تبدیل می‌کند که حیات فانی و حیات باقی هر دو برای او جاودانه و ماندگار خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه ستايشگري فضائل اهل بيت علیهم السلام باید با این ویژگی‌های گره بخورد، تصریح کرد: توسل و اظهار ارادت به خاندان عصمت و طهارت یک فرصت ارزشمند و نعمت و افتخاری بزرگ برای مداحان و ذاکران اهل بیت است. و این ستایشگری‌ها حتما باید با ستایش و عبودیت الهی، ورود در کثرت کوثرفاطمی، قربانی شدن در راه هدف و استقامت و ایستادگی توأم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه شرایط امروز ما نیز اقتضاء‌اش و ضرورتش ستایشگری به این شیوه و کیفیت است، گفت: اگرما امروز بخواهیم بردشمنان غالب شویم راهی جزء گره زدن دل و جان به معنای واقعی کلمه و وارد شدن به این کوثری فاطمی، قربانی کردن هواهای نفسانی و تنها به خدا اندیشیدن و از او استمداد طلبیدن و هر آنچه غیر او را دور ریختن است، نداریم.

دشمنان انقلاب اسلامی، شکست خورده ابدی هستند

امام جمعه شهرکرد با اشاره به دشمنی کینه توزانه و مصمّم دشمنان در طول 36 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف آسیب رساندن به نظام جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: دشمنان، کینه توزانه کمر بسته و تمام امکانات و سرمایه‌های خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی به کار گرفتند، اما تا کنون ناکام مانده و خواهند ماند چرا که طبق وعده‌های الهی هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند راه این انقلاب را سد کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: انقلاب اسلامی در طول 36 سال گذشته عرصه‌ها و صحنه‌های مختلفی را امتحان کرده و با آزمون‌های فراوانی مواجه شده است که در تمام این عرصه پیروز و سربلند همیشگی ملت ایران و ناکام و شکست خورده ابدی دشمنان بوده و خواهند بود.

رئیس ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان افزود: ملت ایران در طول 36 گذشته علیرغم چالش‌های درونی و بیرونی ، برخی کج‌روی‌ها و فتنه انگیزی‌های درونی ، وجود کم فکرهایی که به اشکال مختلف نتوانستند عظمت و حقیقت انقلاب و این راه را درک کنند و علیرغم خواست دشمنان، در همه عرصه‌ها روز به روز مستحکم‌تر شده و در درون جهان و دل مردمان عالم ریشه دوانده و بر همه تهدیدها و همچنین ترفندهای دشمنان، فائق آمده است اما از طرف دیگر آنچه که روز به روز سست‌تر و ضعیف‌تر شده دشمنان این ملت هستند.

ملت و رهبری نمی گذارند خواسته های شوم دشمنان بر کشور غالب شود

نماینده ولی فقیه در استان در همین زمینه نشستن و مذاکره کردن 6 کشور قدرتمند جهان با ایران را نشان از اقتدار و عظمت ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران در برابر قدرت‌های قَد عَلم کرده و موضع‌گیری و مذاکره می‌کند که هیچ کشور و ملتی حتی قدرت و جزأت ندارند به آنها بگویند «بالای چشمتان ابرو»؛ و در چنیین شرایطی نیز ملت و رهبری با مقاومت و ایستادگی خود اجازه نمی‌دهند که دشمنان خواسته‌های شوم خودشان را بر این کشور غالب کنند .

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه ملت ایران درس استقامت و ایستادگی در برابر دشمنان را از خاندان رسالت آموختند، تصریح کرد: حب به اهل بیت علیهم السلام، پیروی، توسل و استمداد از آنها در مواجه با مشکلات و خطرات و درس ایستادگی و مقاومت از آنان آموختن از دارایی‌های ارزشمند و گرانقدر ملت ایران است.

مداحان، ضعیف النفس های داخلی را بیدار کنند

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: ما باید این دارایی‌ها را به رخ خودمان، دشمنان‌مان و ضعیف النفسان‌ داخلی و خارجی بکشیم؛ چرا که به رخ کشیدن این دارایی عظیم، ما را مقاوم‌تر ، دشمنان را ناکام‌تر و ضعیف‌ النفس‌های داخلی را متنبّه و از خواب غفلت بیدار خواهد کرد، بنابراین نقش شما مداحان و گره‌زدن ستایشگری‌هایتان با بصیرت در تحقق این امر مهم بسیار ضروری و نقش آفرین است.

دیدار مداحان2

دیدار مداحان10

دیدار مداحان9

دیدار مداحان6

دیدار مداحان3

دیدار مداحان8

دیدار مداحان7

دیدار مداحان4

دیدار مداحان5

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *