مداحان در خنثی سازی توطئه های دشمنان نقش مهمی دارند

خانه / استان ها / مداحان در خنثی سازی توطئه های دشمنان نقش مهمی دارند

همزمان با ایام شهادت مظلومانه حضرت امام محمدباقر علیه السلام نشست كانون مداحان وشعرای آیینی استان چهارمحال وبختیاری با حضور قائم مقام بنیاد دعبل خزاعی در سالن اجتماعات دارالقرآن شهرکرد برگزارشد.

توسلی13

همزمان با ایام شهادت مظلومانه حضرت امام محمدباقر علیه السلام نشست كانون مداحان وشعرای آیینی استان چهارمحال وبختیاری با حضور قائم مقام بنیاد دعبل خزاعی در سالن اجتماعات دارالقرآن شهرکرد برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهار محال وبختیاری؛ رئیس كانون مداحان و شاعران آیینی و نماینده بنیاد دعبل خزاعی استان، در نشست مسئولین كانون مداحان شهرستانها با تسلیت شهادت پنجمین امام شیعیان گفت:مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم اسلام درخنثی سازی توطئه های دشمنان نقش مهمی دارند.

حمیدرضاتوسلی به جنگ نرم دشمن و استفاده از ماهواره اشاره و خاطرنشان کرد:استکبارجهانی مبالغ هنگفتی را برای سست کردن کانون خانواده و دین‌ستیزی هزینه می‌کند،در این زمینه باید علما و مبلغین ،اساتید، مداحان و شاعران آیینی بصیرت افزایی کنند.

رئیس كانون مداحان وشاعران آیینی استان در ادامه به ارائه گزارش پرداخت و از شناسایی مداحان و شاعران آیینی درسطح استان خبر داد.

توسلی افزود:بیش از 1500 مداح برادر و خواهر در سطوح مختلف با مراجعه به کانونهای مداحان و شاعران آیینی استان فرم ثبت نام را تکمیل کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد”80 نفر پیرغلامان”، “250 نفر جوان،نوجوان – دانش آموز”، “بیش از670نفر خواهر “و “افزون بر از 400 نفر را برادران مداح تشکیل می دهند.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان به شناسایی مداحان شاخص در سطح استان اشاره کرد و گفت:224 ذاکر اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام مداح شاخص در استان فعالیت دارند.

نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان ادامه داد:با مساعدت و همکاری بنیاد دعبل خزاعی، نزدیک به 30نفر از مداحان استان بیمه و مستمری بگیر هستند.

توسلی به تقاضای مداحان برای بیمه شدن اشاره کرد و گفت: بسیاری از عزیزان مداح در سطح استان درخواست بیمه شدن را دارند که با توجه به کمتر برخودار بودن استان شایسته است مسئولین محترم بنیاد دعبل خزاعی کشور، با افزایش سهمیه این  استان جمع بیشتری را تحت پوشش بیمه قراردهند.

رئیس كانون مداحان وشاعران آیینی استان به برنامه های آموزشی مداحان اشاره کرد و افزود: با صدور مجوز و راه اندازی کلاس های آموزشی در سطح استان جمعی از خواهران و برادران در این کارگاه ها شرکت می کنند.

توسلی به اقدام ارزشمند بسیج مداحان در برگزاری کلاس های مداحی در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: با تعامل بسیار خوب با بسیج مداحان استان، جمعی از برادران و خواهران مداح نیز در کارگاه آموزش مداحی که هر هفته روزهای یکشنبه با حضور اساتید برجسته کشور بصورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود شرکت می کنند.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان گفت:اردوهای زیارتی آموزشی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا علیه السلام،دیدار با ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی، دیداربا مرجع عالیقدر جهان اسلام آیت الله العظمی نوری همدانی،نشست های مختلف در سطح استان با حضور مداحان برادر و خواهر،دعوت از علما،اساتید و مداحان برجسته کشوری برای ایرادسخن در جمع مداحان،برگزاری سه مرحله آزمون کتبی،دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرکرد،شرکت پیشکسوتان در همایش پیرغلامان، همایش مداحان دانش آموز  و همایش حمایت از مردم مظلوم غزه، از جمله برنامه های اجرا شده  ویژه مداحان و شاعران آیینی استان است.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،مداحی و شعر خوانی مداحان و شاعران آیینی استان از دیگر برنامه های این نشست بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *