مداحان در چهارمحال و بختیاری سطح‌بندی می‌شوند

خانه / استان ها / مداحان در چهارمحال و بختیاری سطح‌بندی می‌شوند

شاعران آیینی2

حمیدرضا توسلی ساماندهی مداحان را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و اقدامات کانون مداحان وشاعران آیینی  استان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ حمیدرضا توسلی، از ساماندهی مداحان به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و اقدامات این کانون یاد کرد و اظهار داشت: در همین راستا طی چند سال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته و مداحان وشاعران آیینی استان نیز از برنامه های کانون مداحان استقبال بسیار خوبی داشته‌اند.

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان افزود:شناسایی و جذب افراد مستعد در عرصه مداحی یکی دیگر از اولویت‌های این کانون است که با برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های مختلف دنبال می‌شود.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان، به برگزاری دوره‌های مختلف برای مداحان این استان طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها با هدف سازماندهی، تقویت و اصلاح امور مداحان، برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت مداحی و نظارت صحیح بر عملکرد ذاکران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام برگزار شده و مداحان نیز مشارکت خوبی در دوره و آزمون‌های مربوطه داشته‌اند.

وی از سطح‌بندی مداحان این استان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام این کانون یاد کرد و افزود: آزمون کتبی مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام طی سه مرحله انجام شده و با آزمون شفاهی ،سطح‌بندی مداحان انجام می شود.

رئیس کانون مداحان استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مداحان استان با کسب نمره آزمون شفاهی در چهار سطح “ستایشگر، پیرغلام ،ذاکر و مداح “سطح‌بندی و کارت عضویت آنان تمدید می‌شوند.

وی ادامه داد:کانون مداحان وشاعران آیینی که زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی است،تمام تلاش خود را برای ساماندهی و ارتقاء توانایی های ذاکرین اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام به کار گرفته و در چهار سطح: “ستایشگر” ویژه استاد تمام، “پیرغلام “برای مداحان  بالای 60 سال و “ذاکر”مخصوص مادحین زیر 60 سال باتوانایی بالا  و کارتی هم برای مداحانی که در ابتدای مسیر ذاکری اهلبیت علیهم السلام هستند صادر خواهدکرد.

توسلی با تشریح جزئیات و نحوه برگزاری آزمون سطح‌بندی، تصریح کرد: روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، قرائت ادعیه و زیارات، احکام، روضه‌خوانی،‌ شناخت نغمه‌های مداحی، شعرشناسی،  مقتل شناسی و تاریخ اسلام از جمله موارد این آزمون است که به صورت شفاهی برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قمر بنی‌هاشم چهارمحال و بختیاری افزود: مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته مداحان بالای ۶۰ سال نیازی به شرکت در آزمون سطح‌بندی را نداشته و بدون آزمون به افتخار پیرغلامی نائل می‌شوند.

وی تصریح کرد:همچنین دانش‌آموزانی که داوطلب مداحی هستند، در صورت برخورداری از صدا، بیان و اخلاق اجتماعی مناسب، به دوره آموزشی بلندمدت اعزام می شوند و به‌عنوان نوگل حسینی مفتخر می‌شوند.

انتهای خبر/

Views: 36

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *