مداحي و روضه خواني در سوگ ائمه اطهار علیهم السلام امری مقدس است

خانه / استان ها / مداحي و روضه خواني در سوگ ائمه اطهار علیهم السلام امری مقدس است

محقق و پژوهشگر امور دینی درجمع مسئولان هيئات مذهبي،مداحان و مبلغات خواهر چهارمحال و بختیاری گفت: مداحي و روضه خواني در سوگ ائمه اطهار علیهم السلام را امری مقدس است.

 

رائفی پور

محقق و پژوهشگر امور دینی درجمع مسئولان هيئات مذهبي،مداحان و مبلغات خواهر چهارمحال و بختیاری گفت: مداحي و روضه خواني در سوگ ائمه اطهار علیهم السلام را امری مقدس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ دكتر علي‌اكبر رائفي‌پور،با تسليت به مناسبت ايام سوگواري سالارشهيدان اباعبدالله الحسين علیه السلام،هرچه باشكوه‌تر برگزار شدن اين عزاداري‌ها باتوجه به موضع‌گيري غرب و دشمنان اسلام عليه ائمه اطهار و شيعه را خواستار شد.

وي محقق و پژوهشگر امور دینی مداحي و روضه خواني در سوگ ائمه اطهار علیهم السلام را امری مقدس دانست و گفت: عزاداري و مداحي در مراسم سوگواري ائمه اطهار بسيار گسترده و قابل تأمل است که بايد مورد توجه جدي متولیان اين حوزه و مداحان قرار گيرد.

دکتر رائفي‌پور با اشاره به ورود شيوه‌هاي نادرست به مراسم عزاداري اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام، اظهار كرد: اين شیوه‌های عزاداری، فرهنگی تهاجماتي است كه توسط غرب، بعضي اديان نوظهور و مستكبران وارد عزاداري‌هاي شیعیان شده است.

چانه‌‌زني‌، قداست عزاداري‌ها را زير سوال می‎برد

وي به پيدايش دلالي و چانه‌ زني‌ها در عرصه مداحي و سوگواري‌ها اشاره و تاکید کرد: مداحان باید از اين اقدامات ناشايست پرهیز کنند چراکه اینگونه اعمال قداست عزاداري‌ها را زير سوال می‎برد.

رائفي‎پور نيرنگ‎های غرب براي نابودي اسلام و به ویژه شيعه را یادآور شد و گفت: غرب، كمونيست و اديان نوظهور كه امروزه تحت لواي اسلام روي كار آمده و همچنین شبكه‌هاي اجتماعي تحت حمايت دولت‌هاي مستكبر راه‌اندازي شده است که هدفي جز نابودي شيعه و قيام امام حسين علیه السلام ندارند.

مداحان در مرحله اول راه خود را بشناسد

به گفته وی، ورود به عرصه مداحي يك توجه همه جانبه از سوي عاشقان اهل بيت عصمت وطهارت علیهم السلام را می‏طلبد؛ بنابراین افرادی که وارد اين حوزه مي‌شوند ابتدا بايد راهي را كه به آن وارد شده بشناسد و بدانند كه از اين پس زندگي او در همه ابعاد باید مراقبت شود.

وی افزود: مداح اهل بيت عصمت وطهارت علیهم السلام كسي است كه از اهل بيت سخن مي‌گويد، در همین راستا كساني كه مي‌خواهند ائمه اطهارعلیهم السلام و اسلام را تضعيف كنند در ابتدا از زير سوال بردن مداحان و مبلغان ديني شروع می‎کنند.

مداحي و روضه خواني ساده خواني است، آهنگ‌ و ريتم نمي‌خواهد

رائفي‎پور بر لزوم توجه به فرمان مقام معظم رهبري مبني بر توجه به محتواي مطالبي كه در عزاداري‌ها خوانده مي‌شود، تاکید و اظهارکرد: مداحي و روضه خواني ساده خواني است، آهنگ‌ و ريتم نمي‌خواهد اما متاسفانه اكنون این امر در مداحي‌هاي ما ظهور پيدا كرده است.

وی گفت: مداحان بدون توجه به آنچه كه برايشان تهيه شده مي‌خوانند، غافل از آنکه غرب به ترانه‌هاي غربی و روضه‌هاي خوانده شده درمراسم سوگواري پرداخته و شان اسلام و ائمه علیهم السلام وشيعه را زير سوال مي‎برد.

روضه‌خواني بدون توجه به واقعیت‌ها بدعت‎گزاري است

رائفي‌پور همچنين به ضرورت مطالعه دقيق كتاب‌های ادعيه و نوشته‌هاي تاريخي تاکید و تصريح كرد: مداحان و مبلغان ديني ابتداي امر بايد به مطالعه و تحقيق بپردازند تا از صحت و درستي آنچه به بيان می‎کنند اطمينان داشته و بعد روضه‌خواني كنند؛ چراكه روضه‌خواني بدون توجه به واقعیت‌ها نوعي بدعت‎گزاري است.

به گفته وی، هر آنچه امروز در روضه‌ها و مداحی‎ها غیر از واقعیات بیان ‎شود به عنوان يك بدعت باقي خواهد ماند و چنانچه از صحت موضوع ناآگاه باشيم بايد پاسخگو باشيم.

شیعیان هوشیار باشند

رائفي‎پور با اشاره به ضرورت هوشیاری شیعیان، شیعه را در برابر اسلام،ائمه و مظلوميت امام حسين علیه السلام مسئول دانست و اظهارکرد:دشمن امروزه خود را پشت اهل بيت عصمت وطهارت علیهم السلام مخفي مي‌كند تا بتواند ضربه‌هاي عظيم و غيرقابل جبران بر پيكر اسلام وارد سازد.

وی افزود: دشمن براي نابودي اسلام و شيعه با هزینه بودجه‌هاي ميلياردي و راه‌اندازي شبكه‌هاي اجتماعي در راستای ایجاد تفرقه بين شيعه و سني و با هدف نابودی اسلام، از هیچ کوششی فرو گذاری نمی‎کند.

رائفي پور ضمن اشاره به مظلوميت حضرت علي علیه السلام  و سكوت ايشان براي جلوگيري از تفرقه و حفظ اتحاد بين امت اسلامی، گفت: گاهي شيعه بايد سكوت كند؛ چراكه دشمن با تحريك مسلمانان مي‌خواهند رفتاري غيراسلامي و دون شأن ملت مسلمان ببينند و عليه اين امت‌ها استفاده كنند.

وي با اظهار گلايه از متولیان هيئات مذهبي، مداحان و مبلغان، بر لزوم ساماندهی این قشر تاثیر گذار بر فکر و فرهنگ مردم، تاکید کرد.

انتهاي خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *