مذاکره ایران با گروه 1+5 به معنای آشتی ما با آمریکا نیست

خانه / استان ها / مذاکره ایران با گروه 1+5 به معنای آشتی ما با آمریکا نیست

خاتمی15

امام جمعه موقت تهران در جمع مردم شهرکرد گفت: مذاکره ایران با گروه 1+5 به معنای آشتی ما با آمریکا نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ آیت الله سید احمد خاتمی ، همایش دست اندرکاران مساجد چهارمحال و بختیاری، در مصلای امام خمینی (ره)این شهر افزود:آمریکا از 28 مرداد سال 1332تاکنون بیشترین جنایات را در حق ملت ایران انجام داده است.

وی، با بیان اینکه ایران با آمریکا اختلاف 180 درجه ای دارد، گفت: آمریکا چه در موضوع هسته ای و چه در موضوعات دیگر از جمله جهان اسلام و فرقه سازی، شیطنت های بسیاری در منطقه انجام داده، که این امر باید به خوبی از سوی امامان جماعات برای مردم تشریح شود.

آیت الله خاتمی،با بیان اینکه مسجد باید کانون افشاگری علیه فتنه افکنی ها و انحرافات باشد،تصریح کرد: مسجد یکی از بهترین مکان هایی است که باید در رابطه با افکار انحرافی و فتنه ها افشاگری کند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری،با اشاره به دیگر کارکردهای مسجد در جامعه اسلامی، اظهار کرد: مسجد باید کانونی برای جذب جوانان،رشد علمی آنها و تحکیم مبانی اعتقادی باشد و از این رو باید با ایجاد جاذبه جوانان را بیش از پیش به مساجد جذب کرد.

آیت الله خاتمی ادامه داد:همچنین مسجد بایدکانون درس اخلاق، سیر و سلوک معنوی، توسل،دعا و مکانی برای جلوگیری از لغزش افراد به سمت گناه و انحرافات باشد.

استاد حوزه ودانشگاه، بر توجه جدی امامان جماعات به کارکردهای ویژه مساجد تاکید کرد و گفت:انتظار می رود تا مساجد این استان چنین کارکردهایی داشته باشند.

امام‌جمعه موقت تهران نقش و رسالت امام جماعت در مقابله با تهاجم دشمن را کلیدی خواند و افزود: امام جماعت باید با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ به شبهات در مسجد فضایی را فراهم کند که هیچ جوانی به خودش اجازه ندهد شبهه‌ها و تردیدها را در دل خودش نگه دارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سخن شهید بهشتی که گفت: شک معبری خوبی، اما توقف‎گاه بسیار خطرناکی است بیان کرد: امام جماعت اگر شده باید با اصرار شبهات جوانان را جویا و نسبت به رفع آنان پاسخ بدهد.

وی در همین زمینه به مسئله وحدت بین شیعه و سنی و چگونگی پاسخ گویی به شبهات در این عرصه اشاره و اظهار کرد: برخی در تفسیر نادرست، وحدت را در مطرح نکردن مبانی اعتقادی شیعه و سنی می‎دانند در حالی که معنای صحیح وحدت یکی بودن در برابر دشمن است در عین حال باید مبانی اعتقادی را نیز بیان کرد.

وی با بیان اینکه مسجد باید پاتوق جوانان باشد، اظهارکرد: میدان دادن به جوانان به واسطه عضویت آنان در هیئت امنای مسجد و واگذاری امور به آنان از ضرورت‌های جذب جوانان به مسجد است.

آیت‌الله خاتمی به لزوم تبدیل شدن مساجد به کانون رشد علمی گفت: جوانان و نوجوانان باید به واسطه حضور در مسجد به درجات بالای علمی دست پیدا کنند.

وی مساجد را کانون تحکیم و تقویت اعتقادی دانست و تصریح کرد:در شرایطی که جامعه با بمباران‎های شبهه افکنی دشمنان مواجه است مسجدی‎ها باید نسبت به تقویت باورها و اعتقادات دینی جوانان و دیگر اقشار جامعه جدی و حساس باشند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مسجد باید کانون توسل، دعا و عشق به خدا باشد گفت: گاهی یک دعای توسل و روضه با معرفت اثرش از چهل کلاس اعتقادی بیشتر و موثرتر است چرا تأثیرگذاری عاطفی کمتر از تاثیر عقل نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت می‎گوید که باید نسل جدید ایران را به‌گونه‎ای بار بیاوریم که باور کنند با «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» به هیچ جایی نخواهند رسید، آیا در چنین شرایطی مسجد و امام جماعت می تواند نسبت به خنثی‌سازی این فتنه‌ها بی‌تفاوت باشد؟.

گردهمایی ائمه جماعات ، هیأت امناء ، فرماندهان پایگاه های بسیج، کانونهای  فرهنگی و دست اندرکاران مساجد چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز جهانی مسجد با حضور جمعی از مدیران استانی و فعالان مساجدسراسر استان، در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

انتهای خبر/

Visits: 17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *