مراسم تاسوعای حسینی در سریش آباد برگزار شد

خانه / استان ها / مراسم تاسوعای حسینی در سریش آباد برگزار شد

به گزارشسرچشمه خبر شهر سریش آباد مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در شهر سریش آباد برگزار شد

مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برادر باوفایش حضرت ابوالفضل العباس(ع) درروز تاسوعای تاسوعای حسینی با حضور عاشقان امامت و ولایت ،هیئت های مذهبی سطح شهر و میهمانان روستاهای اطراف و شهر قروه، امام جمعه سریش آباد، مسئولین استان کردستان از جمله استاندار محترم کردستان و مسئولین محلی در میدان شهداء برگزار شد.

این آیین سوگواری و عزاداری تاسوعای حسینی هر ساله با همت و شرکت همه هیئت های مذهبی سطح شهر و با مدیریت و هماهنگی امام جمعه محترم در محل میدان شهدای بر پا می شود.
حجت الاسلام والمسلمین بیابانی امام جمعه سریش آباد ضمن عرض خیرمقدم گویی به میهمانان شرکت کننده و عرض تسلیت به منا سبت تاسوعای حسینی از شرکت پر شور مردم متدین وارادتمند سریش آباد در این مراسم تقدیر و تشکر به عمل آورد.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن خاطره جانسوز کربلا به ابعاد معنوی و اجتماعی قیام حسینی اشاره کرد و اظهار داشت..
نهضت حسینی و قیام عاشورا درس های بزرگی به بشریت داد و امام حسین (ع) و یارانش با نثار خون خود موجب بیداری مردم عصر خود شدند به گونه ای که هنوز شاهد آثار و تاثیرات این قیام و نهضت در سراسر جهان هستیم.
وی با اشاره به اهداف دشمنان برای خاموش کردن نهضت حسینی و جلوگیری از انتشار آن، افزود: با وجود تلاش های دشمنان، نهضت حسینی در عمق تاریخ ماندگار شد و این قیام بزرگترین پیام و درس را به جویندگان هدایت برای رهایی از ظلم و ستم آموخت.
در این مراسم مداحان اهلبیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت و نوحه‌سرایی در رثای حضرت سیدالشهداء و حضرت ابالفضل العباس علیهما السلام پرداختندو و عزاداران حسینی در ماتم شهادت سالار شهیدان عالم به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

Tasooaa111 Tasooaa112 Tasooaa113 Tasooaa114 Tasooaa115 Tasooaa116

Visits: 36

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *