مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در شهرستان دزفول + تصاویر

خانه / پیروان عترت / مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در شهرستان دزفول + تصاویر

در آستانه میلاد مسعود دردانه ی آفرینش ام الائمه “حضرت فاطمه (س)” و میلاد بنیانگذار انقلاب اسلامی “حضرت امام خمینی (ره)” و به تأسی از بانوی شهید پرور کربلا “ام البنین (س)” مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در سالن آمفی تأتر مرکز فرهنگی دفاع مقدس به همت واحد خواهران پیروان عترت (ع) هیأت رزمندگان و عاشقان ثارا… شهرستان دزفول و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان برگزار شد.

این آیین که به میزبانی شهدا و به میهمانی مادران و همسران معظم شهدا برگزار شد با حضور مسئولین شهرستان دزفول از جمله حجه الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی امام جمعه شهرستان دزفول ، مهندس آصفی فرماندار و نیز سرهنگ محتشمی، آقای مهندس کرمی و آقای آیینه بند و جمعی دیگر از مسئولین محترم شهرستان دزفول برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت قرآن با اجرای دکلمه ی حماسی سرود ملّی پخش شد. از دیگر قسمتهای این مراسم پخش کلیپ و اجرای سرود “یاد یار خوب” توسط دبیرستان شاهد بهاران و مولودی خوانی که توسط مداح اهل بیت حاج غلامعلی رسالتی اجرا شد.

طیبه نوری زاده مسئول واحد خواهران پیروان عترت (ع) هیأت رزمندگان و عاشقان ثارا… شهرستان دزفول اشاره کردند که چه زیبا امام خمینی (ره) خطاب به خانواده های شهدا که یاوران انقلاب هستند می فرمایند: “شما چشم و چراغ اين ملتيد”. خانم نوری زاده هدف از این مراسم را بزرگداشت مقام والای مادران و همسران شهدا در راستای نشر فرهنگ ایثارگری و زنده نگه داشتن یاد شهدا و الگو گیری از درجه صبر و استقامت این بزرگان برای نسل جوان امروز عنوان کردند.

آقای سبزه زاری مسئول امور بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دزفول در این برنامه ضمن خوش آمد گویی و تبریک میلاد با سعادت صدف آفرینش “حضرت زهرا(س)” اظهار داشت که بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان دزفول؛ ویژه اعلام شده چرا که پایتخت مقاومت ایران 2600شهید، بیش از 4000جانباز و 500 آزاده و… را تقدیم انقلاب کرده است.

از بخشهای دیگر این مراسم تقدیر از همسران شهید و حافظان قرآن بود: کبری بسی خواسته همسر شهید محمّد آتشین صدف، عذرا هادی خلج همسر شهید غلامعلی مهران زاده، پروین نعیم زاده همسر شهید عبدالحمید صالح نژاد از همسران گرانقدر شهدایی بودند که مورد تقدیر و اکرام قرار گرفتند.

حجه الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی امام جمعه محترم شهرستان دزفول ضمن تبریک این ایام خجسته به خانواده های معظم و مکرم شهدا اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم که به بزرگان دینمان معرفت پیدا کنیم؛ شهدا معرفت پیدا کردند و به مقام قرب الهی رسیدند. ایشان در ادامه به آیه 192 سوره اعراف اشاره کردند و توضیحاتی را در این زمینه بیان کردند: « خذ العفو و امر بالعرف و اعرض عن الجاهلین: ای پیامبر عفو و گذشت را پیشه کن، به کارههای پسندیده فرمان بده و از نادان ها روی برگردان »

حجه الاسلام والمسلیمن قاضی دزفولی اشاره کردند که درباره ی این آیه امام صادق (ع) می فرمایند: “در موضوعات اخلاقی نکته ای از این جامع تر سراغ نداریم”. ایشان ادامه دادند؛ پیامبر(ص) می فرمایند: « آنچه را که برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند و آنچه را که برای خودت دوست داری برای برادر مؤمن خود نیز دوست بدار. در بخش بعدی برنامه برادر دو شهید” آقای سعد ” در این زمینه به بیان مطالبی پرداختند.

سخنران برنامه در بخش اول تاکید کردند که آنچه که نیاز جامعه ی امروز است نیازمندی به “سبک زندگی دیندارانه” است؛ در واقع تدوین یک الگوی قابل استفاده و کاربردی از سبک زندگی شهدا و خانواده های شهدا لازم است.

آقای سعد در مورد ویژگیهای حضرت ام البنین(س) به شجاعت ایشان اشاره کردند که هر چند پدر شخصیت والایی مثل امیر المؤمنین(ع) داشته باشد ولی لازم است مادری توانا در کنار فرزند باشد تا بتواند شخصیتی همچون قمر بنی هاشم (ع) را تربیت کند. ایشان در بخش بعدی سخنان خود پیشنهاد کردند که کتاب” نیمه ی پنهان ماه” را مطالعه کنید تا در مورد سبک زندگی شهدا از زبان همسران ایشان مطلع شوید. آقای سعد در بخش پایانی از سخنان خود به آیه ی 55 سوره مائده اشاره کردند: خداوند در این آیه به شش ویژگی برای آن قومی که زمینه ساز ظهور می شوند اشاره کرده است که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند” این قوم از نسل سلمان فارسی هستند”.

IMG_8013IMG_8018IMG_7994IMG_8019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *