مراسم سوگواري دهه آخر ماه صفر در مصلای امام خمینی(رحمة الله عليه) شهرکرد

خانه / استان ها / مراسم سوگواري دهه آخر ماه صفر در مصلای امام خمینی(رحمة الله عليه) شهرکرد

اجتماع4

مراسم سوگواري دهه آخر صفر در مهدیه مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد همراه با نماز مغرب و عشا به همت هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم معنوي و روحاني که از شب اربعین حسینی (چهارشنبه مورخ 11/9/ 94 آغاز و تا 20/9/94)شب شهادت حضرت امام رضا علیه السلام ادامه خواهد داشت، یکی از اساتید حوزه به ايرادسخن مي پردازد.

همچنین قاریان قرآن مجید و مداحان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام نيز در اين مراسم معنوی به تلاوت آیات کلام حق  قرآن مجید، نوحه خواني، سينه زني ومداحي خواهند پرداخت.

گفتنی مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر در مسجد جامع شهرکرد نیز همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا برگزار می شود.

مردم ولایت مدار و متدین شهرکرد از شب اول ماه محرم در مسجدجامع از سخنان حجج اسلام همتیان، فاطمی، هاشمی ،شاهسوند و احمدی بهره مند شدند و در دهه آخر صفر هم حجج اسلام کریم پور و پورخاقان برای حضار به ایراد سخن می پردازند.

همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام استان(بیگی ، صیادی ، امیدی ، توسلی ، امیری وطاهری)نیز در این مراسم به قرائت ادعیه، نوحه خوانی، سینه زنی و مداحی خواهند پرداخت.

مراسم سینه زنی ، زنجیر زنی و دسته روی نیز همزمان با اربعین حسینی و نیز سالروز رحلت جانسوز پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم، شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی و شهادت هشتمین امام شیعیان حضرت امام علی بن موسی الرضا علیهم السلام از مسجدجامع به بطرف امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها برگزار می شود.

انتهای خبر/

بازدیدها: 131

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *