مراسم سوگواری 28صفر در لردگان+تصویر

خانه / استان ها / مراسم سوگواری 28صفر در لردگان+تصویر

مراسم عزاداری پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم وسبط اکبرحضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در لردگان برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛  مراسم عزاداری پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم وسبط اکبرحضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در مسجدحضرت ابوالفضل علیه السلام شهر مال خلیفه و نیزنظیر این مراسم صبح روز 28صفر درمسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها کندر برگزار شد.

دراین دو مراسم حجت الاسلام خداوردی با تسلیت ایام حزن و غم اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام به حاضرین گفت: در سال یازدهم هجرت رسول اکرم صلوات الله علیه وآله وسلم در آخرین سفرحج (در عرفه)،در مکه و در غدیرخم، در مدینه قبل از بیمارى و بعد از آن در جمع یاران و یا در ‏سخنرانى عمومى،با صراحت و بدون هیچ ابهام، از رحلت ‏خود خبر داد.

 وی افزود: چنان که قرآن مجید رهروان رسول خدا صلوات الله علیه وآله وسلم را آگاه ساخته بود که ‏پیامبر هم در خوراک ، پوشاک و ازدواج و وقوع بیمارى و پیرى مانند دیگر افراد بشر است.

حجت الاسلام خداوردی پیامبر اکرم صلوات الله علیه وآله وسلم یک ماه قبل از رحلت فرمود: «فراق نزدیک شده و بازگشت ‏به سوى خداوند است.

وی ادامه داد: آن حضرت فرمودند نزدیک است فراخوانده شوم و دعوت حق را اجابت نمایم و من دو چیز گران بها “کتاب خدا قرآن و عترتم “را به امانت در میان شما مى ‌گذارم و مى‌‏روم ،این دو هرگز از یکدیگر جدا نشوند تا کنار حوض کوثر برمن ‏وارد شوند.

حجت الاسلام خداوردی گفت:پیامبراعظم صلوات الله علیه وآله وسلم درحجه‌‏الوداع در هنگام رمى‏ جمرات فرمود: مناسک خود را از من ‏فرا گیرید، شاید بعد از امسال دیگر به حج نیایم و هرگز مرا دیگر در این جایگاه نخواهید دید.

وی ادامه داد: چند روز آخر از زندگى رسول اکرم اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم آن بزرگوار در مسجد پس از انجام نماز صبح فرمودند “اى مردم! آتش فتنه‏‌ها شعله ‏ور گردیده و فتنه‏‌ها همچون پاره‏ هاى امواج تاریک شب روى آورده است. من در روز رستاخیز پیشاپیش شما هستم و شما در حوض کوثر بر من در می آئید. آگاه باشید که من درباره ثقلین از شما می پرسم، بنگرید چگونه پس از من درباره آن دو رفتار می‌کنید.

اقامه نماز مغرب وعشاء به امامت حاج آقا خالدی و اقامه نماز صبح 28صفر به امامت حاج آقا خداوردی،تلاوت کلام وحی، سخنرانی،نوحه سرایی وپذیرایی وصرف صبحانه از برنامه های شب و صبح رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام و سبط اکبر بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

Views: 106

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *