مراسم عزاداری شهادت جانسوز و جانگداز حضرت امام صادق(علیه السلام)لردگان+تصویر

خانه / استان ها / مراسم عزاداری شهادت جانسوز و جانگداز حضرت امام صادق(علیه السلام)لردگان+تصویر

مراسم عزاداری شهادت جانسوز وجانگداز حضرت امام صادق(علیه السلام)درشب شهادت آقا درمسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام)شهر مالخلیفه  همزمان با اقامه نماز مغرب وعشابرگزار گردید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سیدحسام فلسفی در این مراسم باتسلیت شهادت ششمین پیشوای شیعیان جهان،گفت:حضرت امام جعفرصادق(علیه السلام)ازفرصتی که پیش آمد نهایت استفاده را نمود تا در مکتب خود شاگردان بیشتری را تربیت کنند.

وی درادامه به وضعیت پیش آمده اشاره و افزود:با توجه به اختلافات سياسی بين امويان و عباسيان و تقسيم شدن اسلام به فرقه های مختلف و ظهور عقايد مادی و نفوذ فلسفه يونان در کشورهای اسلامی، حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) يک نهضت علمی گسترده ایجاد کرد،نهضتی که پايه های آن بر حقايق اسلام ناب استوار بود .

حجت الاسلام فلسفی ادامه داد: چنين نهضتی بزرگ علمی لازم بود،تا هم حقايق دينی را از ميان خرافات و موهومات و احاديث جعلی بيرون کشد و هم در برابر زنديقها و ماديها با نيروی منطق و قدرت استدلال مقاومت کند و آرای سست آنها را محکوم کند.

وی افزود: گفتگوهای علمی و مناظرات حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام)با افراد دهری و مادی مانند”ابن ابی العوجاء” و “ابو شاکرديصاني ” و حتی “ابن مقفع ” معروف است.

حجت الاسلام فلسفی افزود:به وجود آمدن چنين نهضت علمی در محيط آشفته و تاريک آن عصر، کار هر کسی  نبود، فقط کسی شايسته اين مقام بزرگ بود که مأموريت الهی داشته باشد و از جانب خداوند پشتيبانی  شود، تا بتواند به نيروی الهام و پاکی نفس و تقوا وجود خود را به مبدأ غيب ارتباط دهد ، حقايق علمی را از دريای بيکران علم الهی به دست آورد و در دسترس استفاده گوهرشناسان حقيقت قرار دهد،تنها وجود گرامی حضرت امام جعفرصادق (علیه السلام) مي توانست چنين مقامی داشته باشد.

وی گفت:شاگردان حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام)چهار هزار بوده اند،يکی از آنها”جابر بن حيان” است،جابر از مردم خراسان بود وقتی به مدينه آمددر ابتدا نزد امام محمدباقر و در ادامه در مکتب حضرت امام صادق (علیهم السلام) شاگردی کرد،جابر يکی از افراد عجيب روزگار و از نوابغ بزرگ جهان اسلام شد.

اقامه نماز مغرب وعشاء، تلاوت کلام وحی ، سخنرانی ، ذکر توسل ،مداحی سینه زنی  و پذیرایی از دیگربرنامه های شهادت  حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) بود.

این مراسم معنوی را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

Views: 179

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *