مراسم وفات حضرت معصومه (س) با حضور زوج تازه مسلمان

خانه / پیروان عترت / مراسم وفات حضرت معصومه (س) با حضور زوج تازه مسلمان

به مناسبت سالروز وفات کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه ی معصومه (س) مراسمی ویژه خواهران با حضور زوج تشرف یافته به مذهب تشیع از کشور نیجریه به همت واحد خواهران پیروان عترت هیأت رزمندگان و عاشقان ثار ا… شهرستان دزفول و اداره ی اوقاف و امور خیریه در آستانه حضرت سبزقبا (ع) در دزفول برگزار شد.

این آیین شامل بخشهای متنوعی بود بعد از تلاوت قرآن توسط آقای اسفنده، ترجمه آیات نور توسط مجری برنامه سرکار خانم حسینوند قرائت شد. سپس زیارتنامه حضرت معصومه (س) پخش شد و در کلیپی کشور آفریقایی نیجریه معرفی شد؛ در ادامه مصاحبه ای با مهمانان ویژه ی این برنامه خانم بنتا آدم ابوبکر و همسر ایشان آقای ابراهیم یارو عثمان؛ زوج تازه تشرف یافته به مذهب تشیع از کشور نیجریه که مسلط به زبان فارسی بودند انجام شد، از دیگر قسمتهای این برنامه پخش کلیپ و مداحی مداح اهل بیت حاج سید محمّد صادقی بود.

مسئول واحد خواهران پیروان عترت شهرستان دزفول سرکار خانم نوری زاده در این مراسم بیان کردند اگر به اخبار و اطلاعات جهان تشیع و اوضاع فکری- فرهنگی و سیاسی – اجتماعی دنیا نگاه کنیم می بینیم که علیرغم همه ی تبلیغات سوء دشمنان اسلام و تکفیری ها، اسلام در سه دهه ی اخیر در اقصی نقاط جهان ترویج و گسترش یافته است و تعداد ره یافتگان و مستبصرین روز به روز آنهم از دانشمندان و نویسندگان و نخبگان در حال افزایش است، ایشان  در ادامه سوالاتی را از مهمانان  این برنامه پرسیدند.

مهمانان برنامه آقای ابراهیم سی و پنج ساله و خانم بنتا آدم  سی ساله  که قبلاً مذهب سلفی (وهابی) داشته اند و تازه به مذهب شیعه تشرف پیدا کرده اند. در ابتدا خانم بنتا آدم تاکید کردند که قدر کشور خودتان را بدانید. من از اخلاق شیعیان خوشم آمد و به شیعه روی آوردم زیرا همسایه ی ما شیعه بودند و ما هم مسلمان نبودیم ولی سلفیان به ما می گفتند که به شیعه نزدیک نشوید آنها آدمهای خوبی نیستند آنها زندیق هستند من می دیدم که آنها نماز و قرآن  می خوانند ولی سلفیان آنها را باور نداشتند. یک روز بیمار بودم و همسایه ی شیعه ی ما  به من خیلی کمک کردند؛ من از ایشان پرسیدم جرم شما چیست که حتی جواب سلام شما را هم نمی دهند؟ او گفت: محبت به اهل بیت پیامبر(ص) مگر شما اهل بیت پیامبر را نمی شناسید و من هم به او  پاسخ دادم زنان پیغمبر اهل بیت پیامبر(ص)  هستند  و بعد همسایه ی ما، مرا با اهل بیت واقعی آشنا کرد؛ در حالی که سلفیان گفته بودند حسن و حسین نوه های پیامبر (ص) هستند که در هفت سالگی مرده اند. ایشان به من پیشنهاد دادند که به ایران برو و در مورد شیعه تحقیق کن.

خانم بنتا ادامه دادند بعد با یک شیعه ازدواج کردم و برای جستجوی حقیقت نه برای شیعه شدن به ایران آمدم. در حرم حضرت معصومه (س) دعا کردم تا خداوند مرا راهنمایی کند و دست به ضریح زدم؛ در یک لحظه انگار که در دلم جرقه ای شعله ور شد. به گریه افتادم از ترس خدا می لرزیدم. آنگاه به دین مبین اسلام گرویده و مسلمان شدم. در حال حاضر در رشته تاریخ اسلام در قم در حال تحصیل می باشم. از نظر من رمز موفقیت زنان ایران حجاب است؛ شصت درصد مردم نیجریه مسلمان هستند ولی ما بخاطر حجاب خود امنیت نداریم. ایشان در پاسخ به این سوال که چه صحبتی برای زنان پایتخت مقاومت ایران دارید گفتند: حجاب و عفاف داشته باشید. زنی که مادر خوبی برای فرزندانش باشد و خانه داری کند در واقع  عبادت خداوند می کند.

در بخش بعدی برنامه آقای ابراهیم توضیح دادند که من در نیجریه دوستی داشتم که سید بودند، با کمک ایشان کتاب هایی مطالعه کردم  و در سال 2000میلادی یعنی پانزده سال پیش شیعه شدم و در بهمن ماه سال 86 در نیجریه امتحان دادم و برای ادامه تحصیل در ایران قبول شدم و در حال حاضر در رشته فقه و اصول در قم مشغول تحصیل می باشم چرا که در حال حاضر مرکز تشیع در جهان ایران و در ایران قم است؛ بخاطر وجود مقدس حضرت معصومه (س) و نیز بخاطر حوزه های علمیه ی در قم.

آقای ابراهیم در ادامه توضیح دادند بعد از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) صدای شیعه به همه جا رسیده و به  شیعه ها در کشور نیجریه خمینیون می گویند یعنی انقلابی، زیرا اهل تسنن می گویند باید از حاکم اطاعت کنید حتی اگر ظالم باشد.

در پایان از میهمانان خواسته شد که عرض ارادت خود را در یک جمله به پیامبر اسلام (ص) بیان کنند: آقای ابراهیم پاسخ داد: ( لبیک یا رسول الله ) و خانم بنتا گفت: (جانم فدای رسول الله).

IMG_3935 IMG_7744

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *