مردم شهید پرور سریش آباد پيکر پاک شهداي گمنام تازه تفحص شده در شمال عراق را تشييع کردند

خانه / استان ها / مردم شهید پرور سریش آباد پيکر پاک شهداي گمنام تازه تفحص شده در شمال عراق را تشييع کردند

به گزارش سرچشمه خبر شهر سریش آباد ، این آیین معنوی از بعد ازظهر  دوشنبه مورخه 9/6/94  ساعت 30/18 از میدان معلم شهر سریش آباد آغاز شد و مردم همیشه در صحنه و با بصیرت سریش آباد، پیکر مطهر 17کبوتر عاشق را بر روی دستان خود با عبور از خیابانهای شهید صدوق و شهید مدنی تا محل گلزار شهدای این شهر بدرقه کردند..
در این آیین معنوی که عطر شهدای والا مقام سراسر شهر را پیچیده بود ، فرماندار شهرستان قروه و معاونین او، حجت الاسلام بیابانی امام جمعه سریش آباد، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسوولان و کارکنان ادارات و سازمان های دولتی شهرستان قروه و سریش آباد و جمع زیادی از اقشار مختلف مردم خانواده های معظم شهدا حضورداشتند.
کاروان شهدای گمنام صبح یکشنبه از طریق مرز رسمی باشماق مریوان وارد کشورمان شد و سپس مورد استقبال گرم و معنا دار مردم شهرستان های مریوان، سقز و دیواندره، سنندج ، دهگلان ، قروه و سریش آباد قرار گرفت و کبوتران عاشق بعد ازاستقبال و تشییع در سریش آباد  به سمت شهرستان بیجار حرکت کردند..
کاروان شهدای گمنام پس از تشییع در شهرسریش آباد در بیجار مورد استقبال مردم قرار می گیرند و پس از آن به تهران منتقل می شوند.

کاروان شهدای گمنام در میدان شهدای سریش آباد توقف کوتاهی نمود و مردم با سر دادن شعار و نوحه سرایی  و سینه زنی و عزاداری از شهیدان گلگون کفن تجلیل و قدر دانی نمودند.

حجت اسلام بیابانی در این مراسم معنوی سخنان کوتاهی ایراد کردند و شهدای گرانقدر را وی نعمت مردم ایران خواندند وی در ادامه گفت مردم ایران قدر شناس شهدا هستند و ماهر چه داریم از شهدا دااریم و اگر جانفشانی های این شهدای عزیز نبود ما اکنون این عزت و سربلندی را در جهان نداشتیم .

حجت الاسلام بیابانی با عرض سلام و اردات به محضر شهدا و خوش آمد گویی به خونین کفنان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت : آنان جانشان را در راه خدا و قرآن و دین فدا کردند.

در ادامه مراسم مردم شهر شهیدان با یا حسین گویان و سینه زنی و با ریختن اشک ماتم شهدای گرانقدر را تا انتهای کمر بندی شهر بدرقه نمودند.
این شهدای گرانقدر در عملیات های والفجر4، والفجر9، والفجر10 و نصر 7 به شهادت رسیده اند و پیکر پاک آنها در مناطق عملیاتی پنجوین، دربندی خان، چوارتا، بلفت و کرکوک کشف شده بود.

Gomnam17Gomnam13Gomnam14Gomnam16Gomnam11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *