مرگ بر آمریکا نماد تبری از دشمن است

خانه / استان ها / مرگ بر آمریکا نماد تبری از دشمن است

%d8%b4%d9%81%db%8c%d8%b9%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%af-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%861

استاد حوزه در مصلای امام خمینی شهرکرد، گفت: اگر دلمان به ابی عبدالله گره خورده، نباید سینه چاک آمریکا و مزدوران غربی باشیم و کاری کنیم که خوشایند استکبار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین سوگواری هشتمین روز از ماه محرم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با حضور خیل عزاداران حسینی و قرائت زیارت پرفیض عاشورا، سخنرانی، ذکر روضه، مصیبت، نوحه و سینه زنی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین شفیعی دارابی در این مراسم،با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم را گرامیداشت و به تشریح فرازهایی از زیارت پرفیض عاشورا پرداخت.

وی، افزود: ماه محرم بهترین فرصت برای خودآزمایی و ارزیابی خویش با معیار ولایتمداری و تولی و تبری از اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

این استاد حوزه، به فرازهایی از زیارت عاشورا اشاره کرد و تقرب انسانها به درگاه حضرت حق را هدف همه انبیاء الهی و ائمه معصومین برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی دارابی با اشاره به اهمیت اصل تقرب به درگاه خداوند متعال، فلسفه تمام ادیان آسمانی و قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را نیز تقرب به خدا دانست.

وی،‌با اشاره به بیش از 80جنگ در مدت کوتاه 23سال عمر شریف پیامبر اکرم بعد از بعثت و تحمل انواع سختی ها و رنج ها مصیبتها، نفوذ مکتب رسول گرامی اسلام در اقصی نقاط دنیا را یادآور شد و همه این مشکلات را برای تقرب انسانها به درگاه پروردگار برشمرد.

استاد حوزه از گرایش غیرمسلمانان و حتی کاتولیک ها به امام حسین علیه السلام و برگزاری مراسم سوگواری برای شهادت این امام مظلوم سخن گفت و افزود: جامع اعمال تقرب به درگاه الهی در زیارت عاشورا آمده است، که عبارتند از؛ تولی و تبری.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی دارابی، تأکید کرد: نمی شود، مهر حسین علیه السلام را در دل جای داد و تبری از دشمن اباعبدالله الحسین علیه السلام در دل نباشد.

وی، گفت: اگر دلمان به ابی عبدالله گره خورده، نباید سینه چاک آمریکا و مزدوران غربی باشیم و کاری کنیم که خوشایند استکبار باشد.

استاد حوزه، نماد تبری در جامعه امروز را یکی از شعارهایی دانست که امام خمینی(ره)، تقویت کرد و گفت: شعار مرگ بر آمریکا نماد تبری از دشمنان است.

این کارشناس دینی، تأکید کرد: آیات قرآن کریم و زیارتنامه ها، مملو از تولی و تبری است و هرکسی به عزت رسیده است در سایه تولی و تبری دوستان و دشمنان اهلبیت علیهم السلام بوده است.

وی،‌ اکتفا به تولی را رسیدن به غلو و تکیه بر تبری را دچار مشکل شدن دانست و گفت:‌باید مانند امام حسین علیه السلام عمل کنیم و بدانیم حضرت علی اکبر علیه السلام الگوی تولی و تبری است.

استاد حوزه همچنین با اشاره به اهمیت توجه به خانواده های معظم شهدا بعنوان چشم و چراغ جامعه،‌از سخنان برخی مسئولین در دیدار با خانواده جانبازان انتقاد کرد و گفت: چه معنایی دارد که مسئولی به فرزند جانباز بگوید آیا موسیقی پاپ هم گوش می کنی؟!

وی، گفت: مگر این جانبازان برای موسیقی به جبهه رفتند؟ چه فایده ای از این کنسرتها عاید مردم ما شده است؟

ذکر قرائت زیارت عاشورا ، توسل به حضرت علی اکبر علیه السلام و شهدای کربلا و روضه، مصیبت، نوحه خوانی ، سینه زنی و ضیافت صبحانه از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

مراسم دهه اول محرم به همت هیأت ثارالله و رزمندگان اسلام استان از روز اول محرم آغاز و تا روز عاشورای حسینی ادامه دارد.

انتهای خبر/

Views: 141

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *