انتخاباتانتخابات

مساجد و هیات های مذهبی در معرفی چهره های قرآنی نقش موثّری دارند

خانه / استان ها / مساجد و هیات های مذهبی در معرفی چهره های قرآنی نقش موثّری دارند

پرتوی

رییس دارالقرآن استان توجه به فعالیت های قرآنی مساجد را برای تربیت چهره های قرآنی ضروری دانست وگفت: افراد زیادی از مساجد به مدارج پیشرفته قرآنی راه پیدا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛مهدی پرتوی رییس دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این استان اظهار داشت: 45 مؤسسه قرآنی، ۸۰ خانه قرآن روستایی و همچنین  44 خانه قرآن شهری در سطح استان چهار محال و بختیاری، نقش اساسی و مؤثری را در ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی این استان برعهده دارند.

وی با اشاره به نقش موثّر مؤسسات قرآنی در پیشبرد اهداف قرآنی استان، یادآور شد:تاکنون فعالیت‌های گوناگونی در این زمینه اجرا شده است که نتیجه آن کشف، شناسایی و تربیت استعدادهای قرآنی زیادی نظیر “حسین امینی” نماینده اعزامی این استان در دوره استعدادهای درخشان قرآنی سازمان دارالقرآن‌الکریم در سال جاری و نیز حضور جوانان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری در حوزه های مختلف قرآنی همچون مسابقات کشوری است.

رییس دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری توجه به فعالیت‌های مساجد و هیأت های مذهبی را در ترویج فرهنگ قرآن‌کریم موثّر دانست و تأکید کرد: نقش موسسات قرآنی در اشاعه فرهنگ قرآن کریم بسیار مورد اهمیت است و باید مورد توجه قرارگیرد، امّا این توجه نباید منحصر و محدود در موسسات قرآنی شود بگونه ای که از نقش مساجد و هیئات مذهبی در تربیت استعدادهای قرآنی چشم پوشی کنیم؛ بطور نمونه افراد زیادی در همین استان همچون “استاد عیسی خورشیدی” صاحب عناوین برتر قرآنی در کشور های ایران، هندوستان و تونس در حوزه حفظ کل قرآن‌کریم هستند که در مساجد و هیئات مذهبی پرورش یافتند.

پرتوی در خصوص عملکرد دارالقرآن استان در راستای اجرای طرح‌های ابلاغی سازمان دارالقرآن‌الکریم اظهار کرد: طرح‌های ابلاغی سازمان دارالقرآن الکریم نظیر اجرای مسابقات نورالهدی، تسنیم و تلاوت، مشارکت در طرح قرآنی ۱۴۴۹ و همچنین اجرای جلسات تفسیر قرآن‌کریم در کنار طرح‌های آموزشی و تربیتی انجام شده در استان در حد نسبتاً مطلوبی با حضور انبوه مردم این استان پیگیری می‌شود.

وی در همین رابطه افزود: جلسات تفسیر قرآن‌کریم پیرو طرح حمایت از جلسات تفسیر قرآن در ۹ شهرستان این استان با حضور مردم و ائمه محترم جمعه هر شهر بصورت مستمر و هفتگی برگزار می‌شود.

پرتوی همچنین به طرح‌های اجرایی دارالقرآن استان چهارمحال و بختیاری و تعاملات این مرکز با دیگر نهادهای این استان اشاره کرد و افزود: برنامه‌های زیادی همچون طرح “ضیافت قرآنیان” که در آن جامعه قرآنی استان با مسئولان  دیدار کرده و در جهت هم افزایی نسبت به ارائه راه کارهای قرآنی و بررسی مشکلات و آسیب ها گفت و گو و تبادل نظر می‌شود یکی از این طرح ها است.

وی اضافه کرد: همچنین نخستین جشنواره استانی اذان “گلبانک محمدی” به‌عنوان یکی دیگر از برنامه های قرآنی این استان، جهت شناسایی موذّنان جوان با هدف ترویج فرهنگ اذان های زنده اجرا شد که در آن حدود ۳۱۵ نفر از جوانان شرکت کردند، و طبق هماهنگی های بعمل آمده در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات که قرار است در نیمه دوم شهریور ماه برگزار شود، هدایایی در حضور «عباس سلیمی» قاری پیشکسوت و مدرّس قرآن کریم به برگزیدگان تقدیم ‌‌می شود.

رییس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری  افتتاح سامانه “هدیه قرآن” به نیّت یکی از ۲۴۰۰ شهید سرافراز استان را، یکی دیگر از طرح های اجرایی بشمار آورد و ادامه داد: در آستانه برگزاری کنگره شهدای استان ، طرح تجلیل از ۲۴۰۰ شهید  استان در مهرماه سال جاری برگزار شود.

پرتوی به نقش دارالقرآن استان چهارمحال و بختیاری در سیاست‌گذاری قرآنی استان و نحوه تعاملات این مرکز با سازمان‌های فعال استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: جایگاه دارالقرآن استان حقیقتاً بعنوان محوریت قرآنی در استان، طرح‌های زیادی را تاکنون با نهادهای دولتی نظیر ستاد اقامه نماز، آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان و دیگر نهادها اجرا کرده است و امیدواریم این همکاری استمرار داشته باشد.

وی در ادامه از وضعیت اعتبار قرآنی استان چهارمحال و بختیاری اظهار نارضایتی کرد و گفت: اعتبارات قرآنی به نسبت فعالیت‌هایی که صورت می گیرد، بسیار محدود است و امیدواریم مراکز سیاست گذاری در کشور راه کاری برای این معضل در نظر بگیرند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *