مصادره آیات توسط تروریست‌ها

خانه / مطالب و رویدادها / مصادره آیات توسط تروریست‌ها

آیت‌الله امامی‌کاشانی:

اقدامات داعش خلاف نص صریح قرآن است/ مصادره آیات توسط تروریست‌ها

خطیب این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: بازگشت به تقوی، معنویت، توجه به فضایل اخلاقی و عطراگین کردن فضای جامعه به عبادت و تقوی نیاز امروز جامعه اسلامی است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما را دو ارگان تاثیرگذار در تحقق این هدف برشمرد و گفت: مبادا حرکت‌ها به گونه‌ای باشد که معنویت و تقوی تضعیف شود.

وی همچنین ولایت فقیه و رهبری را از نعمت‌های نظام جمهوری اسلامی بیان و تاکید کرد: انسجام ملی مهمترین ارزش نظام اسلامی است ‌و همین ویژگی بارز موجب شده است تا دستگاه سیاست خارجی با اقتدار با دشمنان صحبت و از حقوق ملت دفاع کند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به شکست اهداف اسلام ستیزی استکبار جهانی در ایران گفت: دشمن ابتدا بنا داشت از طریق مقابله با مظاهر اسلام نظیر روحانیت،‌ مسجد،‌ حوزه علمیه، حجاب و عزاداری سیدالشهدا(ع) به مقابله با اسلام بپردازد اما این توطئه که به وسیله رضا خان در ایران کلید خورد، به شکست انجامید.

وی افزود: آن‌ها قصد داشتند از این طریق ثروت ملت غرق در ناهنجاری را به چنگ آورند اما این هدف در دوران رضاخان محقق نشد، ‌رضاخان مرد و پسرش آمد و وقتی دشمن دید نمی‌تواند از طریق مقابله با مظاهر اسلام، ‌مردم را از اسلام دور کند و اسلام را ریشه کند؛ به دنبال اصل و ریشه اسلام رفت.

امامی‌کاشانی خاطرنشان کرد: تهاجم فرهنگی‌، تحقیر اسلام ‌و مقابله با روشنگری علمایی همچون شهید مطهری دستور کار جدید در این راستا بود.

وی افزود: در آغاز کار اینگونه تبلیغ کردند که اسلام نه تنها تمدنی به ایران نیاورد بلکه موجب نابودی تمدن ایران نیز شد، ‌گام بعدی آنها تغییر مبدا تاریخ کشور از هجری شمسی به تاریخ شاهنشاهی بود اما همه این تلاش‌ها با حرکت تاریخی امام خمینی(ره) و با همراهی ملت بزرگ و ایثارگر ایران به شکست انجامید.

خطیب جمعه تهران گفت: انقلاب اسلامی نه تنها در ایران به پیروزی رسید بلکه به گوشه و کنار دنیا نیز صادر شد و آغازگر حرکتی بود که دشمن را واداشت با ایجاد گروه‌های ضد دین اما با ظاهر اسلامی همچون داعش و طالبان و با ارتکاب اعمال تروریستی، چهره اسلام را مخدوش کند.

امامی کاشانی افزود: در همین راستا برای انتشار کتاب‌های و کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیغمبر اسلام(ص)‌ اقدام کردند تا نه تنها امت اسلامی را از پیامبر(ص) خود جدا کنند بلکه مانع از توجه پیروان دیگر ادیان به پیام های روح بخش اسلام شوند.

وی خاطرنشان کرد: آنها می‌خواستند هویت اسلامی را از مسلمانان بگیرند و ارزش‌های اسلامی را مخدوش کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایت اخیر گروه تروریستی داعش در به آتش کشیدن خلبان اردنی گفت: ‌آن‌ها مدعی هستند این جنایت را بر اساس آیه 126 سوره نحل مرتکب شده‌اند و این آیه را در جهت نیات پلیدشان مصادره کرده‌اند.

وی افزود: این آیه زمانی به پیامبر(ص) ‌نازل شد که ایشان در جنگ احد وقتی پیکر حمزه سیدالشهدا(ع) را با آن وضعیت مشاهد کردند بسیار متاثر شدند و فرمودند «اگر بر قریش مسلط شوم 70 نفر از آنان را خواهم کشت» که این آیه نازل و تاکید شد که حق نداری، یک حمزه کشته شده، یک نفر در برابر آن می‌تواند کشته شود البته اگر صبر کنی، در عفو لذتی است که در انتقام نیست، ‌حال چنین آیه‌ای چه ارتباطی این جنایت داعش دارد؟ این اقدامات خلاف نص صریح قرآن است.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره پیام اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و امریکایی گفت: ‌این پیام برخلاف تلاش برخی رسانه‌ها برای سیاسی جلوه دادن دین و اصلا سیاسی نبود و تلاشی برای دعوت دیگر ادیان به اسلام نبود، بلکه اقدامی است که خداوند در قران کریم نیز پیامبر اسلام(ص) را بدان امر و تاکید کرده است «تو تذکر بده» و ‌رهبر انقلاب نیز فقط تذکر دادند.

امامی کاشانی افزود: مخاطب این تذکر به چند دلیل جوانان بودند چراکه برخلاف پدران و مادران خود به فطرت پاک نزدیکتر هستند و درگیر بازی‌های سیاسی سیاستمداران دروغگو نشده‌اند، مقام معظم رهبری این قشر پاک جامعه را دعوت به مطالعه دقیق قرآن،‌ تاریخ اسلام و سیره پیامبر(ص)‌ کردند تا خودشان واقعیت را آنگونه که هست و بدون جهت گیری‌های خاص رسانه‌ها درک کنند.

وی تاکید کرد: انچه که رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام دادند یک تکلیف شرعی بود که همین تکلیف بر دوش یکایک مسلمانان در سراسر جهان نیز هست، کسانی که توان مالی دارند باید با تهیه کتب اسلامی آن را بدست جوانان برسانند، ‌اساتید دانشگاه‌ها در دانشگاه‌ها این مسائل را در ارتباطات خود مطرح کنند تا چهره قرآن و پیامبر(ص) بهتر شناخته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به موفقیت اخیر کشور در پرتاب ماهواره فجر به فضا گفت: این حرکت نشان از حرکت نظام اسلامی به سوی اوج دارد که در سایه همدلی ملت میسر شده و همین همدلی است که موجب طمع دشمنان نسبت به نظام اسلامی شده است.

Views: 178

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *