معرفی کتاب | فاطمه تجلیگاه انوار آفرینش

معرفی کتاب | فاطمه تجلیگاه انوار آفرینش

خانه / پیشنهاد ویژه / معرفی کتاب | فاطمه تجلیگاه انوار آفرینش

در بخش دیگری از کتاب به شرح و تفسیر معنای ولایت از لحاظ لغوی، اصطلاحی و قرآنی پرداخته شده و ادله اثبات ولایت و امامت امام علی (ع) و شایستگی همه جانبه ایشان بر سایر صحابه در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است

معرفی کتاب | فاطمه تجلیگاه انوار آفرینش

هیات کتاب «فاطمه تجلی گاه انوار آفرینش» مروری بر زندگانی و فضایل فاطمه زهرا سلام الله علیها، سیره عملی، اخلاقی و مصائب ایشان است. در ابتدای کتاب، به بیان دوره های مختلف زندگانی فاطمه زهرا پرداخته شده و تحمل رنج های زیاد توسط این بانوی بزرگ در ادوار مختلف زندگی توصیف شده است.

آنگاه به سیره ایشان در زمینه عبادت، رعایت حجاب و عفاف، اطاعت از شوهر، خانه داری، تربیت فرزند، علم، ایمان، تقوا، صبر، شکر، استقامت، ارتباط دائم با خدا و برخی دیگر از فضائل نفسانی ایشان اشاره شده و از منظری روایی و قرآنی به شرح مناقب و کرامات آن بانوی بزرگوار پرداخته شده است.

در بخش دیگری از کتاب به شرح و تفسیر معنای ولایت از لحاظ لغوی، اصطلاحی و قرآنی پرداخته شده و ادله اثبات ولایت و امامت امام علی علیه السلام

معرفی کتاب | فاطمه تجلیگاه انوار آفرینش
معرفی کتاب | فاطمه تجلیگاه انوار آفرینش

و شایستگی همه جانبه ایشان بر سایر صحابه در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و دفاع تمام قد فاطمه زهرا از امامت و ولایت آن امام و نقد خلافت خلیفه اول با استناد به خطبه فدکیه، تبیین شده است. در ادامه برخی از صفات فاطمه زهرا در زمینه رسیدگی به احوال یتیمان و فقرا و تأمین نیازهای مردم بیان شده است. «فاطمه تجلی گاه انوار آفرینش» نوشته «سید مجتبی برهانی» است که نشر «بیت الاحزان» در 616 صفحه و 6 جلد منتشر شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه

Views: 0

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *