انتخاباتانتخابات

مهربانی، گذشت و ایثار از ویژگی های بارز همسرداری حضرت زهرا (س)

خانه / استان ها / مهربانی، گذشت و ایثار از ویژگی های بارز همسرداری حضرت زهرا (س)

حضرت زهراس

امام جمعه سامان در جشن میلاد کوثر این شهرستان، با بیان اینکه همسرداری از ویژگی های بارز حضرت زهرا سلام الله علیها بود، مهربانی، گذشت و ایثار را اصل مهم در همسرداری عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛همزمان با سالروز ولادت بانوی دوعالم، حضرت زهراسلام الله علیها،جشن میلاد کوثر ویژه بانوان شهرستان سامان با حضور امام جمعه شهرستان سامان در حسینه حضرت ابوالفضل علیه السلام این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام محسن ملک پور شهرکی، امام جمعه شهرستان سامان، در این مراسم جشن به بیان فضیلت های معنوی و معنای واقعی روز زن و مادر پرداخت و تصریح کرد: این بدان معناست که روز زن و روز مادر در روز میلاد بانوی بزرگ اسلام یک حرکت نمادین است که زن باید در این صراط حرکت کند و عظمت، جلالت و مقام برای زنان در این راه نهفته است..

امام جمعه سامان افزود: نقش همسرداری حضرت زهرا سلام الله علیها از ویژگی های بارز این بانوی بزرگوار اسلام است، به گونه ای که همسرداری حضرت، به دور از تشریفات و تجملات بود .

حجت الاسلام ملک پور شهرکی به اصل مهم در همسرداری اشاره کرد و گفت: همسرداری یعنی مهربانی، گذشت و ایثار است که این ویژگی ها در زندگانی آنان همیشه حاکم بود.

وی، در وصف دیگری از شاخصه های حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار داشت: این بانوی بزرگوار محیط خانه را به نحوی مدیریت می نمود که آسایش حضرت علی علیه السلام و فرزندانش همیشه برقرار بود و به نحوی که وقتی رنج ها، غم ها و دشواری ها به امیرالمومنین علیه السلام روی می آورد، فاطمه زهرا سلام الله علیها ایشان را تسکین می دادند.

امام جمعه شهرستان سامان به نقش بی بدلیل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در تربیت فرزندانش اشاره کرد و افزود: آن حضرت با مدیریتی درست، فرزندانی را برای جامعه اسلامی تربیت نمود که هر یک منشاء آثار خیر بودند.

در ادامه گروه سرود مدرسه رهنمایی سمیه ی سامان با اجرای سرود و مولودی خوانی، این روز فرخنده را گرامی داشتند.

در پایان این مراسم ، آش نذری طبخ و در بین شرکت کنندگان توزیع شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *