نامه رهبر معظم انقلاب وجدان هر انسان را بیدار می کند

خانه / مطالب و رویدادها / نامه رهبر معظم انقلاب وجدان هر انسان را بیدار می کند

استاد پیشین دانشگاه صوفیه با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی گفت: این نامه وجدان هر انسان مترقی، روشن بین و بشردوستی را که دارای عواطف انسانی است، بیدار می کند.

هاجر فیوضی یوسفی درباره این نامه افزود: آیت الله علی خامنه ای تحمیل فرهنگ غرب بر فرهنگ سایر ملل و خردنگری به فرهنگ های مستقل را نوعی خشونت خاموش و بسیار زیان بار تلقی می کنند.
وی ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه ای در نامه خود با تدبیر و درایت، ریشه های تروریسم و عاملان فجایع را نه تنها برای جوانان بلکه برای همگان روشن ساخته که وجدان هر انسان مترقی، روشن بین و بشردوستی را که دارای عواطف انسانی است بیدار می کند.

81879142-70376249
به گزارش رایزنی فرهنگی سفارت ایران در بلغارستان، این مترجم و نویسنده بلغاری خاطر نشان کرد: روی سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی با جوانان و آینده سازان جوامع است که با درس گرفتن از ناملایمات امروز، قادر خواهند بود راه هایی نو برای ساخت آینده بیابند و مانع کج روی هایی شوند که غرب را به چنین نقطه ای رسانده است.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه جوانان را به این نکته جلب کرده اند که امروز تروریسم، درد مشترک شرق و غرب و همچنین مسلمانان و غیرمسلمانان است و به گفته ایشان، اگر مردم فرانسه امروز نا امنی و اضطراب را تجربه کرده اند، مردم عراق، یمن، سوریه، لبنان و افغانستان، سال های متمادی است که در ابعاد وسیع تر و به مدت بسیار طولانی تر قربانی وحشت و خشونت بوده اند.
استاد پیشین دانشگاه صوفیه با بیان اینکه مردم ستم دیده فلسطین بیش از 60 سال است که بدترین نوع تروریسم را تجربه می کنند، گفت: رهبر عظیم الشان انقلاب بسیار دقیق فرموده اند که خشونت ها همواره از طرف قدرت های بزرگ به شیوه های گوناگون حمایت می شود.
این مترجم و نویسنده بلغاری اظهار داشت: آیت الله خامنه ای امید دارند که جوانان قادر هستند ذهنیت آلوده به تزویر و آراسته به اغراض موذیانه را تغییر دهند و این اولین مرحله برقراری امنیت، آرامش و طرد اندیشه خشونت آمیز است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این سؤال پیش می آید چرا کسانی که در اروپا متولد شده و پرورش فکری و روحی یافته اند، جذب گروه هایی نظیر القاعده، طالبان و داعش می شوند؟
فیوضی یوسفی گفت: بطور قطع آنها عمری تحت تأثیر و تغذیه ناسالم در محیط آلوده و مولد خشونت هستند، نابرابری های اقتصادی و تبعیض های قانونی، نفرت عمیق و طولانی در دل اقشاری از جوامع غربی، موجب عقده هایی شده که هر از گاهی به صورت بیمارگونه گشوده می شود.
وی تأکید کرد: آیت الله خامنه ای با خلوص نیت و اعتقاد راستین اسلامی به جوانان توصیه می کنند که شکاف ها را به جای تعمیق دادن ترمیم کنند، گره ها و کینه ها را یافته و بزدایند و در مبارزه با تروریسم از واکنش های عجولانه پرهیز کنند.
این نویسنده ایرانی تبار بلغاری افزود: مقرراتی در برخی از کشورهای اروپایی وضع شده که شهروندان را به جاسوسی علیه مسلمانان وامی دارد در حالیکه رهبر معظم انقلاب به جوانان تاکید می کنند که ریشه این رفتارها ظالمانه است و عملکرد و رفتار مسلمانان جز مهربانی و شکیبایی نیست.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب از جوانان می خواهند که بر پایه شناخت درست و ژرف بینی و بهره مند شدن از تجربه های ناگوار، بنیان های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی ریزی کنند.

 

منبع : ایرنا

Views: 195

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *