نباید پیاده نظام دشمن شد، سیاستگذاری وظیفه رهبر است/همایش طلایه داران تبلیغ+تصویر

خانه / استان ها / نباید پیاده نظام دشمن شد، سیاستگذاری وظیفه رهبر است/همایش طلایه داران تبلیغ+تصویر

جانشین نماینده ولی فقیه در کل سپاه، در گردهمایی طلایه داران تبلیغ استان چهارمحال و بختیاری گفت:  نتها راه تبدیل تهدیدها به فرصت در گرو ولایت محوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام  استان چهارمحال وبختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی، در جمع بیش از 500 نفر از مبلغان روحانی استان در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد، به تشریح سه شأن روحانیت در جامعه پرداخت.

وی، اظهار داشت: معرفی اسلام در ابعاد مختلف بعنوان سخنگو، دفاع از دین و عملیاتی کردن احکام اسلامی از شئونات سه گانه روحانیت در جامعه است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، افزود: روحانیت در عصر طاغوت نقش ایصال الی المطوب کمتری دارد؛ ولی در عصر حاکمیت ولی خدا، نباید با روحانیت قبل از انقلاب مقایسه شود. امروز رسالت روحانیون بسیار سنگین است.

این مقام مسئول، تأکید کرد: روحانیت نباید بگوید من بی طرفم و قال الصادق و باقر(ع) را می چسبم . این روحانی از نظر ما مانند عبدالله بن عمر عمل می کند.

استاد حوزه علمیه، ادامه داد:‌ روحانی بی طرف آدم متعادلی نیست. این فرد که می خواهد بین حق و باطل حرکت کند و اعتدال را رعایت کند، اعتدال این نیست. اعتدال در دوران حاکمیت دینی، یعنی صد در صد به دین و حق چسبیدن. همیشه بینابین حرکت کردن درست نیست.

دکتر حاجی صادقی، تصریح کرد: انقلابی که تجلی اسلام ناب است، بی طرفی در آن معنا ندارد.

وی، الزامات انجام رسالت سه گانه روحانیت را برشمرد و شرایط علمی و عملی را برای آن لازم دانست و گفت: یکی از شرایطی که بتوانیم مبین و حافظ و مجری دین باشیم این است که واقعیت های هرزمانی را خوب درک کنیم و با درک صحیح، عمیق و بصیرت نسبت به واقعیت ها داشته باشیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: کسی که تمام معارف دین را دارد، مانند پزشکی است که بر علم پزشکی مسلط است؛ اما برای نسخه دادن باید معاینه کند و آزمایش نماید و بعد نسخه بدهد. اگر به ضرورت ها و واقعیت ها توجه نکنیم، چگونه می خواهیم نسخه بدهیم؟

محقق و پژوهشگر علوم دینی، ادامه داد: بحث در خلاء فایده ای ندارد. درود بر شهید مطهری که می گوید: آنچه گفته ام و نوشته ام، بر اساس نیاز مخاطبان بوده است.

وی، با اشاره به تفاوت های بین واقعیت بینی و واقع گرایی ، گفت:‌ باید واقعیت بین واقع گرا باشیم. غفلت از واقعیات به انحراف می انجامد. بصیرت مناسبت نسبت به واقعیت ها، توصیه مؤکد مقام معظم رهبری است.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال واقعیت سازی برای ما هستند، اظهار داشت: باید مواظب باشیم، برای ما واقعیت سازی نکنند. دشمن تلاش می کند، محاسبات ذهن مسئولان ما را تغییر دهد و بعضی از خطاهای مسئولین ما اشتباه در تحلیل واقعیت است. مثلاً برخی تحلیل می کنند که انقلاب در لبه پرتگاه قرار گرفته و راه حل در آشتی با استکبار است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: واقعیت بینی به معنی منفی دیدن نیست، برخی فکر می کنند باید فقط ضعف ها ببینند؛ در صورتی که توجه به فرصت ها و قدرتها و استفاده از آنها برای مقابله با تهدیدها مورد نظر ماست.

وی، مقایسه آرمانگرایی با واقع بینی را اشتباه دانست و تأکید کرد: باید آرمانگرای واقع بین بود و از واقعیت ها بعنوان سکویی برای پرواز به سمت آرمانها استفاده کرد.

کارشناس مسایل دینی، با تأکید بر اینکه باید راهبردهای مورد نیاز کشور را از منابع دینی درآورد، تصریح کرد: یکی از امتیازات برجسته رهبر انقلاب، معاینه خوب و نسخه خوب است. اگر نسخه پزشکان شفابخش است؛ بیانات مقام معظم رهبری در 14 خرداد، نسخه سعادت بخش بود.

دکتر حاجی صادقی، در ادامه به وضعیت جبهه انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: به قضاوت دوست و دشمن، وضعیت جبهه انقلاب این است که؛‌امروز، انقلاب اسلامی به حرکت معجزه آسای خود ادامه می دهد و نه تنها به یک درخت تنومند تبدیل شده، بلکه تولید مثل کرده و ابرقدرتها از پس بچه های این انقلاب هم برنمی آیند.

وی، اضافه کرد: به اذعان دشمنان، هر روز انقلاب اسلامی ایران به جلو می آید و آنها عقب می روند و این انقلاب، مرگ تدریجی آنها را رقم زده است.

این مقام مسئول، تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران توانسته تأثیرگذارترین عامل نه در منطقه بلکه در جهان باشد؛ و به همین دلیل دشمن زخم خورده که در حال احتضار است، آرام نمی گیرد و او هم واقعیت هایی را درست می کند تا محاسبات ما را دچار اشتباه سازد.

وی، واقعیت های مورد نظر دشمنان در سه سطح جهانی، منطقه ای و داخلی را برشمرد و گفت: اسلام هراسی، جنگ نیابتی و شکستن انقلاب از درون به واسطه جنگ نرم؛ از واقعیت های مورد نظر دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام دکترحاجی صادقی، افزود: تاریخ گذشته هم نشان داده که شیعه را با کشتن نمی توان کم کرد، انقلاب اسلامی ایران هم بالاتر از امام(ره) نداشت ؛ ولی با رفتن ایشان، انقلاب باقی مانده؛ بنابراین دشمنان به فکرد زدن رگ های حیاتی انقلاب هستند.

وی، رگهای حیاتی هفتگانه انقلاب را برشمرد و ادامه داد: دشمنان برای زدن رگهای حیاتی انقلاب از هر وسیله و ابزاری استفاده می کنند که یکی از آنها پیاده نظام و هنرپیشگان داخلی هستند که برخی از آنها قربه الی الله، برخی از روی غفلت و عده دیگر هم از روی معامله با استکبار به انقلاب ضربه می زنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، وظیفه روحانیت در این برهه از زمان را سنگین دانست و جلوگیری از تحریف انقلاب را یادآور شد و افزود: مقام معظم رهبری به همین دلیل تأکید دارند که برخی به دنبال تحریف مکتب امام هستند، زیرا مکتب پیامبر را نیز به نام سنت گرایی تحریف کردند.

وی، جایگزینی اسلام ناب و اسلام با روحیه جهادی و انقلابی را با اسلام سکولار از توطئه های دشمنان برشمرد که می خواهند اسلام سکولار بی خاصیت را که می گوید “ما کاری به این نداریم که هنرمند شراب می خورد یا نماز شب می خواند، ما هنرش را می خواهیم”؛ جایگزین کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز متحجرین و سکولارها با هم متحد شده اند، تأکید کرد: حلقه کیان دیروز و دهها حلقه کیان امروز به دنبال سکولاریسم یعنی دینداری منهای انقلاب هستند و این دو لبه های یک قیچی می باشند که به جان اسلام ناب افتاده اند.

حجت الاسلام دکترحاجی صادقی، رگ حیاتی دوم انقلاب را زدن نقطه اتصال امت با ولایت دانست و گفت: امت بی امام خطر ندارد، امام بی امت،‌اقتدار ندارد و امت متصل به امام، شکست ندارد.

این استاد حوزه علمیه به مشکلات 4رئیس جمهوری بعد از حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب بارها صحبت می فرمایند و تکیه به توان داخلی را بیان می کنند؛ روز بعد فردی می آید و مشکل آب را هم به تحریم گره می زند. مشکلات چهار رئیس جمهور بعد از امام این بوده که می خواستند سیاستگذاری کنند،‌نه اینکه مجری باشند.

حجت الاسلام دکترحاجی صادقی، تأکید کرد: در نظام ولایی، یک راننده بیشتر وجود ندارد و عامل وحدت ولایت است. یکی از خطرات امروز این است که قبح این عمل ریخته شود. اگر دفاع از ولایت و ارکان انقلاب و اسلام سیاسی کاری است، ما از همه سیاسی تریم. نباید پیاده نظام دشمن شد.

وی، یگانه راه خدامحوری را ولایت محوری دانست یگانه راه تبدیل تهدیدها به فرصت را در گرو تبعیت از ولایت برشمرد.

این کارشناس و محقق علوم دینی، زدن تبری را سومین توطئه دشمنان انقلاب برشمرد و ادامه داد: می گویند اسلام دین آشتی است. یعنی با دوستان مروت، با دشمنان مدارا؛ ولی باید بدانیم با کدام دشمن باید مدارا کرد؟ دشمن شخصی؟ یا دشمنی که اصل و ریشه ما را هدف گرفته است؟ پس آیات قرآن چیست؟ ما مقلد قرآنیم یا شاعران؟

وی، یادآور شد: برخی می آیند بعد از سخنرانی قاطع رهبری که آمریکا را دشمن بزرگ خوانده اند، اعلام می کنند، علی رغم نظر اقلیت، مردم ما طرفدار آشتی هستند! این چه تفکری است که برخی عزت را نزد بیگانه می جویند؟

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: گروهی نیز اعتقاد دارند نباید مرگ بر آمریکا گفت، یا اعلام می کنند که امام(ره) هم مخالف این شعار بود. باید به اینها گفت: بدون ” فمن یکفر بالطّاغوت “، نمی توان ” یؤمن باللّه ” شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به رگ حیاتی دیگر انقلاب اسلامی که گفتمان ایستادگی است، اظهار داشت: آمریکایی ها به هدف اول خود در مذاکرات رسیده اند. گفتمان مقاومت و استکبار ستیزی انقلاب برای آنها مهم بود و آنها نمی خواستند این گفتمان در دیگر کشورها جای بیفتد و توانستند با مذاکره و قهوه خوردن و قدم زدن به این هدف خود برسند .

وی، جابجایی ارزش ها از طریق مسخره کردن کفن پوشیدن، تلاش برای رفتن زنان به ورزشگاه ها و تبلیغ و ترویج موسیقی را از دیگر برنامه های دشمنان برای زدن رگ های حیاتی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: جایگزینی روحیه شهادت طلبی با رفاه طلبی از اهداف دشمنان است.

سخنران همایش طلایه داران تبلیغ استان چهارمحال و بختیاری در ادامه به بُعد بیداری انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دکترین مهار برای مقابله با این بُعد انقلاب از سوی دشمنان مطرح می باشد.

وی، کم رنگ کردن مشارکت مردم را بعنوان پایه سوم انقلاب از دیگر هدفهای استکبار جهانی برشمرد و در پایان تأکید کرد: روحانیت نجیب، بزرگوار و با متانت است؛ اما در دفاع از اسلام ناب در برابر هر تهدیدی که دینش را هدف بگیرد، کوتاه نمی آید. امام حسین علیه السلام گفت: سر می دهم تا اسلام سر ندهد.

همایش طلایه داران تبلیغ استان چهارمحال و بختیاری با حضور بیش از 500 نفر از مبلغان دینی در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد برگزار شد و کمبود جا بعلت استقبال پرشور روحانیون از حاشیه های این مراسم باشکوه در آستانه ماه مبارک رمضان بود.

IMG_5411

IMG_5414

IMG_5427

IMG_5441

IMG_5403

IMG_5439

IMG_5515

20076

20077

20062

IMG_5414

IMG_5398

IMG_5401

انتهای خبر/

Visits: 36

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *