نرمش‌های گذشته در مسئله هسته‌ای باید جبران شود

خانه / استان ها / نرمش‌های گذشته در مسئله هسته‌ای باید جبران شود

نکونام37

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی،‌گفت:نرمش‌های گذشته در مسئله هسته‌ای با شعار و آمارهای ظاهری درست نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال ‌و بختیاری در جمع علما و مردم شهرکرد ،روز ملی فن‌آوری هسته‌ای را یادآور شد و گفت:مسئله هسته‌ای در کشور ما جایگاه خودش را پیدا کرده و مردم هم در شعارهای خودشان،بر حفظ این حق مسلم و فن‌آوری صلح آمیز هسته‌ای با هدف رفع نیاز جامعه بشری که از حقوق مسلم هر ملتی است و امت اسلامی باید آن را دنبال کند و هیچ گونه نرمشی در این جهت نباید صورت بگیرد، تاکید کرده و می کنند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که نرمش‌های گذشته در مسئله هسته‌ای باید جبران شود تصریح کرد: گذشته هر چه بود گذشت، اکنون آقایان باید نرمش‌های گذشته خودشان در مسئله هسته‌ای را جبران کنند و این علم و فن‌آوری و دستاورد بسیار ارزشمند را برای کشور حفظ و صیانت کنند.

حجت الاسلام‌ و المسلمین نکونام با تاکید بر این که فن‌آوری هسته‌ای و نرمش گذشته در این عرصه با شعار و آمارها ظاهری درست نمی‌شود تاکید کرد: با حرف و شعار و ارائه آمار کار درست نمی‌شود و واقعیت تغییر پیدا نمی کند؛ امروز واقعیت آن است که جامعه باید در دانش هسته‌ای و غنی‌سازی و دستاوردهای دیگر به همان جایگاه اولی که بوده، دست پیدا کند و مطالبه مردم از مسئولان نیز همین است و این مهم نیز تنها با مقاومت و تکیه بر توان داخلی محقق خواهد شد

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، هنر انقلاب اسلامی را یک عرصه گسترده و وسیع خواند و گفت: هر کسی هر گونه استعداد و هنری که دارد، باید برای در مرئا و منظر قرار دادن ارزش‌های اسلامی به میدان بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، هنر را تنها معطوف به یک جمع خاص ندانست و تاکید کرد: هنر مراتبی دارد و هر کس در یک سری جهاتی استعداد هنری دارد اما در مجموع ملّت ما همه هنرمند هستند و همه می‌توانند هنر خودشان را در عرصه‌های مختلف از کشاورزی و صنعت گرفته تا دیگر عرصه‌ها در عالی‌ترین رتبه‌اش به نمایش بگذارند و تولید هنرمندانه به جامعه عرضه کنند.

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: هنرمند متعهد باید ارزش‌های ناب اسلامی از جمله جهاد، ایثار، شهادت، فداکاری و استکبارستیزی را که جزو ارزش‌های والای دین هستند، هنرمندانه به تصویر بکشد و در مرئا و منظر جامعه قرار بدهد که الحمدلله در طول سال‌های گذشته در این جهت گام‌های خوبی برداشته شده است که جای تقدیر است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام 21 فروردین سالروز افتتاح حساب 100 و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) را یادآور شد و گفت: افتتاح حساب 100 و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از کارهای زیبا و ماندگار امام خمینی (ره) با هدف حل مشکل مسکن کشور با همیاری و کمک مردم و دولتمردان بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: در طول این سال‌ها گام‌هایی در جهت تحقق این هدف مهم برداشته است؛ اما اکنون نمی‌دانیم آیا در تریبون مقدس نماز جمعه می‌توانیم از این کارها و اقدامات صورت گرفته در بنیاد مسکن به عنوان یک امر بالنده یاد کنیم و آیا برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به گونه‌ای بوده که بتواند مشکل مسکن کشور و طبقات مختلف مردم را حل کند یا نه، که قضاوت و پاسخ آن با مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر این که فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یک فرمان همیشه زنده و پویا است، گفت: تأسیس این مجموعه و حساب از ضرورت‌ها است که باید با مطالبه و پیگیری مستمر از این مجموعه‌ها، اجازه نداد خدایی نخواسته اهداف و برنامه‌ها کم رنگ شود بلکه باید با برنامه‌ریزی درست آن چه که مدنظر حضرت امام خمینی(ره) از تأسیس این مجموعه‌ها بوده را محقق ساخت.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان درپایان به آغاز ماه رجب اشاره کرد و گفت: ماه رجب، شعبان و رمضان از جمله فرصت‌های مغتنمی است که خدای متعال برای تطهیر دل و جان به بندگان خود داده تا بتواند تیرگی‌ها و ظلمت‌ها را از دل و جان خود پاک کنند.

انتهای خبر/

بازدیدها: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *