نماز با ولايت به معناي واقعي نماز است

خانه / استان ها / نماز با ولايت به معناي واقعي نماز است

مدرس حوزه و دانشگـاه در جمع دانشجویان، نماز با ولايت به معناي واقعي نماز است و نماز بي ولايت مقبوليت ندارد.

ولایت فقیه

مدرس حوزه و دانشگـاه در جمع دانشجویان، نماز با ولايت به معناي واقعي نماز است و نماز بي ولايت مقبوليت ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدي در مراسم اختتاميه طرح مباني ولايت دانشجويان استان که در دانشگاه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به سبك زندگي ولايي گفت: ولايت همان قرب الهي است و همه ولايت‎ها در طول ولايت خداست، بنابراين زندگي بايد در راستاي قرب الهي باشد و با افزايش هرچه بيشتر تقرب، ولايت نيز بيش‎تر مي‎شود.

وي با تعريف لغوي ولايت به معناي كنار هم بودن، افزود: وجود صفاتي از قبيل علم، عشق، محبت و حقيقت جويي در انسان، او را به خدا نزديك می‏کند چراکه انسان ذاتا بذر خداجويي دارد.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمدي با اشاره به اهميت به‎پا داشتن نماز به عنوان نردباني كه انسان را به معراج مي‎برد افزود: هر كه فضايل بيش‏تري داشته باشد ولايت بيشتري دارد و هركس بسته به پاكي و طهارت نفسش، بيشتر به ولايت الهي نزدیک می‏شود.

وي نقش ولايت در مقبوليت نماز را يادآور شد و گفت: نماز با ولايت به معناي واقعي نماز است و نماز بي ولايت مقبوليت ندارد.

اين مدرس طرح مباني تقويت اسلامي، ولايت را راهي مستقيم به سوي سعادت و پوشش دهنده كمبودهاي انسان در عالم برزخ دانست و خاطرنشان كرد: هر چه صفات خدا در انسان بيش‎تر رشد كند بيش‎تر به ولايت دست يافته است؛ اگر دانشجويي ولايي باشد به صراط مستقيم حركت كرده و از جهنم مي‏گذرد در حالي كه هنوز خاموش است.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمدي همچنين با اشاره به فرمایش حضرت امام محمدباقرعلیه السلام كه ميفرمايد: خداوند ده‎ها گناه جاهل را مي‎بخشد اما يك گناه عالم را نمي بخشد، جايگاه و مسئوليت خطير عالمان را يادآور شد و افزود: عالمي كه داراي علم مفيد باشد از 70 هزار عابد فضيلتش بيش‎تر است.

وي در تشريح اهميت نماز اول وقت به دانشجويان شركت كننده در طرح ولايت گفت: شما با داشتن عنوان علم و تدين، براي رسيدن به توفيق معنوي، نماز اول وقت و دعاهاي روز را فراموش نكنيد.

به گفته وي، حضور شيطان جايي كه دو فرد نامحرم با هم خلوت مي‎كنند، جايي كه فردي غضب و خشم مي‎گیرد و جايي كه بحث قضاوت و داوري باشد حتمي است.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمدي همچنين با يادآور شدن انقلاب اسلامي به عنوان برترين نظام سياسي و برخورداري اين نظام از رهبري پاك سرشت،وظيفه دانشجويان و همه مردم ايران را حمايت از نظام جمهوري اسلامي ايران و پيروي از خط رهبري دانست.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *