انتخاباتانتخابات

هر روزنامه‌ای که دوستی با دشمن را ترویج و تبلیغ کند یک ویروس خطرناک است

خانه / استان ها / هر روزنامه‌ای که دوستی با دشمن را ترویج و تبلیغ کند یک ویروس خطرناک است

خاتمی9

امام جمعه موقت تهران در جمع پزشکان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهرکردگفت:بیماری فرهنگی بسیار خطرناک دوستی و اعتماد به دشمن و بیگانگان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ آیت‌الله سید احمدخاتمی پیرامون حقوق شهروندی و ارزش مسئولیت در نظام اسلامی به ایراد سخن پرداخت خاطرنشان کرد: مردم ما با هر سلیقه و اعتقاد و مذهبی به جامعه پزشکی احترام می‌گذارد و باید هم‌چنین باشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه بیماری بر دو قسم است، یادآور شد: یکی بیماری جسم و تن است که پزشکان محترم جامعه ما عهده‌دار درمان این بیماری هستند و قسم دیگر بیماری روحی و فرهنگی است که البته هر دو قسم خطرناک‌اند و اگر بیماری جسم علاج نشود سر از بیماری صعب‌العلاج درمی‌آورد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نباید از بیماری جسم سطحی گذشت و ازلحاظ فقهی درمان نکردن آن اضرار بر جسم است و درباره اخلاق پزشکی هم حرف‌های زیادی هست نمی‌دانم در واحدهای درسی رشته پزشکی درسی به‌عنوان اخلاق پزشکی وجود دارد یا خیر ولی وجود چنین درسی ضرورت دارد.

امام‌جمعه موقت تهران اضافه کرد:امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام فرمودند همه اخلاق پزشکی در سه موضوع تقوای پزشکی، صرف تمام توان جهت درمان بیمار و خیرخواهی و اهتمام به تشخیص بیماری و ایجاد امید خلاصه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تعلیم و تعلم تقوا می‌خواهد، اظهار داشت: معلم باید تقوای تعلیم و تعلم داشته باشد همچنین در اخلاق پزشکی مسئله پاک‌دامنی و حفظ اسرار بیمارها به‌عنوان یک اصل عنوان می‌کنند و پزشکی که تقوا را رعایت کرد در حقیقت مبلغ تقوا می‌شود.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: قبل از انقلاب فرهنگ رایج این بود که پزشک و دین باهم سازگار نیست البته پاکانی در اوج تخصص در این صنف بودند ولی فرهنگ عمومی این بود که آقای دکتر لاابالی می‌شد و خانم پزشک بی‌حجابی برایش یک اصل بود و اگر محجبه می‌گشت انگار به او امل می‌گفتند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر پزشک ما متقی شد تبلیغ او از دین مؤثرتر از من روحانی است و در خصوص اینکه می‌گویند پزشک محرم است این توضیح را بدهم که معنای آن در مثال چنین است که اگر خانمی وضعیت سلامتی‌اش وخیم است و احتمال مرگ او می‌رود و آقایی می‌تواند او را نجات دهد در اینجا پزشک محرم است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فردی اگر وارد حوزه طبابت می‌شود خدا را در نظر داشته باشد، عنوان داشت: هرچه جایگاه علمی پزشک بالاتر می‌رود باید عشقش به خدا بیشتر شود و خانم‌های پزشک متخصص بهترین مبلغ حجاب‌اند و من روحانی وقتی خانم پزشکی را می‌بینم که علاوه بر اینکه در تخصص حرف اول را میزند چادرش را هم کنار نگذاشته است از صمیم قلب دعایش می‌کنم.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد:در عالم پزشکی بدون بررسی نسخه‌های انبوه برای بیمار صادر کردن با خیرخواهی نمی‌سازد و تلاش برای شناخت داروهای طبیعی و دقت در تجویز دارو خیرخواهی است و برای پزشک دین، گروه و سلیقه بیمار نباید مطرح باشد و با توجه به اینکه بیمار یک انسان است، خودش را متعهد به درمان بیمار ببیند.

وی با تأکید بر اینک برای بیمار ایجاد امید کردن حکم کیمیا را دارد، یادآور شد: ایجاد امیدواری در سخت‌ترین بیماری‌ها، امید زنده ماند را برای فرد بیشتر می‌کند و حضرت علی علیه السلام  می‌فرمایند بدترین دردها این است که امید بیمار قطع شود و ایجاد امید در بیمار یکی از نشانه‌های داشتن تقوای پزشکی است ، آن امام همام همچنین می‌فرمایند ناامیدی کشنده است و اینکه پزشک بگوید این بیمار مردنی است هنر نمی‌باشد و این بی‌تقوایی است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه بیان داشت: اگر جامعه‌ای مبتلابه بیماری فرهنگی شد خطرش از سرطان در عرصه جسمی کمتر نیست و باید این بیماری فرهنگی را شناخت و بیماری‌هایی که در عرصه داخلی امروز جامعه‌مان وجود دارد تفرقه و دوقطبی کردن جامعه است ،این سمی می‌باشد که آمریکایی‌ها امروز در آن می‌دهند و وانمود می‌نمایند که دو جریان در ایران است و به‌دروغ این موضوع را القا می‌کنند که توافق موجب سامان گرفتن زندگی مردم می‌شود و گروهی به دنبال این هستند که توافق انجام گیرد و گروهی دیگر این را نمی‌خواهند و با شعارهایشان زندگی مردم را به‌هم‌ریخته‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: فقط یک‌صدا در کشور است و آن صدای مقام معظم رهبری می‌باشد که توافق خوب آری و توافق بد خیر و تمام قوا همین یک پیام رادارند و اگر موفقیتی در این عرصه حاصل شود از همه است و اگر ناکامی باشد همه باید کمک کنند و این‌یک مسئله ملی است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: باید جلوی بیماری تفرقه و دوقطبی کردن جامعه را بگیریم ، نه آنکه در آن بدمیم ، یکی بگوید کاسبان تحریم و دیگری عنوان کند کاسبان صلح و هرکس اقدام به این کار نماید بازی در زمین دشمن است و نباید از یک جامعه یکدست، چند گروهی را درست کنیم که دشمن از آن استفاده ببرد و در این خصوص باید در همه احساس مسئولیت باشد.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بیماری دوم فرهنگ “ما نمی‌توانیم” است، ابراز داشت: این فرهنگ که اگر تحریم ادامه یابد ما بیچاره و فلک‌زده‌ایم یک بیماری است و ما از اول انقلاب تحریم بودیم که البته فراز و نشیب داشته و ۳۶ سال با تحریم‌های دشمن زندگی کرده‌ایم و بازهم می‌توانیم به زندگی عزتمندانه مان ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: بیماری سوم فرهنگی که بسیار خطرناک می‌باشد بیماری دوستی با بیگانگان و بدتر از آن، اعتماد به آن‌ها است و با دشمنان نباید طرح دوستی بریزیم و بعدازاین توافق چندین بار اوباما و کری گفته‌اند همه گزینه‌ها روی میز است و سخنگوی کاخ سفید نیز ایران را محور شرارت و حامی تروریست خطاب کرد و دوستی و اعتماد به آمریکا و دشمنان یک بیماری بزرگ می‌باشد که برخی روزنامه‌ها در این ویروس خطرناک می‌دمند و به خداوند قسم آمریکا هیچ‌وقت دوست این ملت نخواهد شد.

آیت‌الله خاتمی افزود: آمریکا بعد از ۳۶ سال، شیطنت اگرچه از نفوذش کاسته گشته است و با این توافق که هنوز مراحل قانونی‌اش در کشور طی نشده و کنگره آمریکا هم هنوز آن را تأیید نکرده است و برفرض حتی اگر تصویب هم بشود یک مسئله حل‌شده و ما ۱۸۰ درجه با آمریکا مشکل‌داریم.

این استاد حوزه و دانشگاه با ابراز اینکه حزب‌الله را مجاهد فی سبیل الله می‌دانم، اظهار کرد: ما معتقدیم رژیم صهیونیستی ۷۰ سال پیش غاصبانه کشور مسلمانان را اشغال کرده و از بن و ریشه غاصب است و خط امام حذف اسرائیل از روی کره زمین است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب می‌ فرماید هر گروهی چه شیعه و سنی و مسیحی و …علیه رژیم صهیونیستی تلاش داشته باشد، ما کمکش می‌کنیم.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید براینکه این توافق به انجام هم برسد نفرت ما از آمریکا تمام‌نشدنی است، خاطرنشان کرد:حضرت امام خمینی (ره) فرمودند ما با آمریکا رابطه نخواهیم داشت مگر اینکه آمریکا آدم بشود و تا الآن نشانه‌ای از آدمیت آمریکا دیده نمی‌شود و آن‌ها قله‌ای را که هدف قرار داده‌اند براندازی نظام جمهوری اسلامی است و بقیه بهانه است.

وی در خاتمه تصریح کرد: این‌ها تحمل نظام دینی را در این منطقه حساس و مهم جهان ندارند و هر روزنامه‌ای که دوستی با بیگانه و دشمن را ترویج و تبلیغ کند یک ویروس خطرناک و بیماری است.

شایان ذکراست:بیست دومین مرحله طرح تقویت مبانی اعتقادی و شهبه زدایی دینی با عنوان “جوان وسبک زندگی اسلامی”به همت امام جمعه شهرکرد به مدت 25روز از دوم تا بیست و هشتم مردادماه هر شب در مهدیه مصلای شهرکرد برای جوانان و هر روز بصورت تخصصی با حضور 16نفر از اندیشمندان کشور برگزار شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *