انتخاباتانتخابات

همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان بن برگزار ‌شد

خانه / استان ها / همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان بن برگزار ‌شد

نخستین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی همزمان با حضور پرشور آحاد مردم بسیجی شهرستان بن برگزارشد.

پیرغلامان

نخستین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی همزمان با حضور پرشور آحاد مردم بسیجی شهرستان بن برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛رسول احمدی مسئول هیئت یازینب سلام الله علیها بن گفت: یکی از آداب و رسوم دیرینه در سراسر کشور تجلیل از پیرغلامان حسینی است.

احمدی تصریح کرد: پیرغلامان حسینی خادمان حضرت سیدالشهدا علیه السلام هستند که سالها زندگی خود را وقف ارباب خود حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام کرده و با برپایی عزاداری در فاطمیه، محرم، صفر و لیالی باعظمت قدر این فرهنگ را نسل به نسل انتقال داده و می توانند الگوی مناسب برای نسل جوان امروزی ما باشند.

وی افزود: تجلیل از این خادمان سیدالشهدا و پیرغلامان راهی برای آشنایی بیشتر جوانان با سبک زندگی و منش خادمان حسینی است.

مسئول هیئت یازینب سلام الله علیها گفت:این هیئت با برپایی این همایش قصددارد علاوه بر تجلیل از خامان حسینی، جوانان را با سبک زندگی پیر غلامان آشنا کرده و الگوهای درست به جوانان معرفی کند.

وی ضمن دعوت مردم شهرستان بن برای حضور در این مراسم گفت: امید است با برپایی این همایش، فرهنگ تجلیل از پیر غلامان در این شهرستان نهادینه شده و سالیان سال شاهداین همایش ها باشیم.

اقامه نماز جماعت مغرب وعشا به امامت حجت الاسلام سیدمحمدتقی غضنفری امام جمعه بن ، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید ،سخنرانی حجت الاسلام حسین میرزایی ، مداحی توسلی رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی استان و تجلیل از پیرغلامان از دیگر برنامه های این مراسم باشکوه بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *