همایش دختران حسینی در سریش آباد برگزار گردید

خانه / استان ها / همایش دختران حسینی در سریش آباد برگزار گردید

به گزارش باشگاه خبرنگاران شهر سریش آباد همایش سه ساله های حسینی به مناسبت سالروز وفات حضرت رقیه (س) دختر سه ساله امام حسین (علیه السلام) در خرابه شام، روز های دوشنبه و سه شنبه 25 آبان همزمان با سراسر کشور در حسینیه ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) و مهدیه سریش آباد برگزار گردید

این همایش به همت هیئت رزمندگان اسلام سریش آباد واحد عترت خواهران بر گزار گردید.Hemaysh011 Hemaysh012 Hemaysh013 Hemaysh014 Hemaysh015 Hemaysh016 Hemaysh017

در این همایش ها شماری از بانوان مشهدی به همراه فرزندان سه تا 10 ساله دختر خود حضور یافتند و همنوا با اسیران کربلا بویژه فرزندان کوچک حضرت امام حسین (علیه السلام) به سوگواری پرداختند
دختران کوچک سه ساله هر یک لباس سیاه بر تن کرده و سربند سبزرنگی مزین به نام حضرت رقیه (س) بر سر بسته بودند تا به احترام حضرت رقیه (س) در غم و اندوه ایشان شریک باشند.
ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) در این مراسم به مداحی و مرثیه سرایی پرداختند و افراد حاضر در همایش همنوا با مداحان اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.
سخنرانان این مراسم نیز به تشریح واقعه کربلا و نحوه اسیر شدن خانواده امام حسین (علیه السلام) پرداختند و از مصیبت های حضرت رقیه (س) گفتتند و لزوم الگوگیری از ائمه معصومین و تربیت کودکان خود با فرهنگ عاشورایی تأکید کردند..
در واقعه عاشورا 40 کودک حضور داشتند که تنها 18 کودک از این تعداد زنده ماندند و به خرابه شام رسیدند و حضرت رقیه (س)یکی از این کودکان بود که با تحمل مصیبت های فراوان در خرابه شام به شهادت رسید.

سخنرانی، مرثیه سرایی و نوحه خوانی، تشییع نمادین و باز سازی نمایشی واقعه شام غریبان حضرت رقیه (س) از بخش های مختلف این برنامه ها معنوی بود.

Visits: 117

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *