همایش رهروان زینبی در یزد

خانه / پیروان عترت / همایش رهروان زینبی در یزد

کارشناس مسائل اجتماعی و خانواده در جمع بانوان یزدی گفت : حضرت زینب(س) مایه مباهات زنان عالم است و کربلا با امام حسین(ع) و ابالفضل(ع) مدیون زینب (س) است و این بانو چنان مقامی دارد که امام حسین(ع) به عنوان امام زمان عصر از او در خواست دعا در نماز می کند.

کارشناس مسائل اجتماعی و خانواده در جمع بانوان یزدی گفت : حضرت زینب(س) مایه مباهات زنان عالم است و کربلا با امام حسین(ع) و ابالفضل(ع) مدیون زینب (س) است و این بانو چنان مقامی دارد که امام حسین(ع) به عنوان امام زمان عصر از او در خواست دعا در نماز می کند.

به گزارش خبرنگار هیأت رزمندگان اسلام یزد؛ حجة الاسلام سید احمد دارستانی در جمع زنان یزدی در همایش بزرگ رهروان زینبی با اشاره به وقایع صحرای کربلا و بریده شدن سرهای یاران امام حسین (ع) اظهارداشت : اگر می بینیم که امروز گروه داعش سر بچه شیعه را از تن جدا می کند؛ در صحرای کربلا نیز سرهای یاران امام از تن جدا شد و سر یک جوان مسیحی تازه مسلمان به نام وهب که پس از پیوستن به کاروان امام تنها 12 روز از مسلمان شدن او می گذشت در برابر دیدگان مادرش بریده شد.

وی افزود : این مادر مسیحی که خود نیز مسلمان شده بود وقتی سر فرزنش از سوی دشمن به طرف او پرتاب شد؛ سر فرزند را برداشت و خطاب به سر بریده گفت : شیرم حلالت که مرا جلوی زینب کبری (س) روسفید کردی و گفت : چیزی را که در راه خدا داده ایم پس نمی گیریم.

این کارشناس مذهبی رشارت های حضرت زینب (س) را یاد آورشد و افزود : حضرت زینب (س) در طول 57 سال عمر خود در دیدگان نامحرمان ظاهر نمی شد ولی پس از واقعه عاشورا گرفتار نامحرمان شد و شهر به شهر به عنوان اسیر گردانده می شد در حالی که خم به ابرو نیاورد و رسالت افشاگری خود را علیه بنی امیه انجام می داد.

استاد دارستانی تصریح کرد : حضرت زینب(س) مایه مباهات زنان عالم است و کربلا با امام حسین(ع) و ابالفضل(ع) مدیون زینب (س) است و این بانو چنان مقامی دارد که امام حسین(ع) به عنوان امام زمان عصر از او در خواست دعا در نماز می کند.

وی یکی از رسالت های مهم حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشور را رسالت 17 ماهه تا وفات ایشان عنوان کرد و افزود : مردان کوفی وقتی از جنگ با امام حسین (ع) برگشتند جرأت نمی کردند به خانواده خود بگویند ما یاران امام حسین (ع) و طفل شیرخواره او را کشتیم و این زینب(س) بود که وقایع عاشورا را بیان کرد و وقتی زینب (س) آمد یک باره شام را ویران کرد و اهل عالم را از کار خویش حیران نمود.

این کارشناس مسائل اجتماعی با تصریح بر این موضوع که دینداری در شرایط امروزی از شهادت سخت تر است افزود : گاهی ماندن پس از هشت سال دفاع مقدس سخت تر از شهادت است و جوانی که در شرایط امروزی دینداری می کند در واقع در جهاد اکبر قرار دارد.

استاد دارستانی گفت : زینب کبری(س) با وجود اینکه 42 سال در کنار شوهر زندگی می کرد اما هیچ گاه امام زمان خود را از یاد نبرد و وقتی که امام حسین(ع) می خواست به سمت کوفه حرکت کند از همسرش عبدالله اجازه گرفت و هفت ماه تا واقعه عاشورا همراه برادر و امام زمان خود بود.

وی به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد که در زمان تولد حضرت زینب(س) فرمودند : هر کس بر مصائب زینب (س) گربه کند ثواب گریه بر امام حسن و امام حسین(علیهم السلام) را دارد.

Views: 124

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *