همایش زنان عاشورایی در پایتخت مقاومت ایران

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / همایش زنان عاشورایی در پایتخت مقاومت ایران

تقویم ورق خورد و سرخ ترین روز تاریخ فرا رسید. همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی همایش زنان عاشورایی همراه با اقامه ی نماز ظهر عاشورا در حسینیه ثار ا… شهرستان دزفول برگزار شد.

همایش زنان عاشورایی به همّت واحد خواهران هیأت رزمندگان و عاشقان ثارا… شهرستان دزفول با حضور پرشور زنان پایتخت مقاومت ایران برگزار شد. در این مراسم پس از زیارت عاشورا و تلاوت قرآن؛ حجت الاسلام والمسلمین ظاهر طحان به سخنرانی پرداختند و در پایان مداح اهل بیت حاج سیّد محمّد صادقی با مرثیه خوانی و روضه سرایی مجلس را به فیض کامل رساندند و در ادامه نماز ظهر عاشورا با حضور مردم ولایتمدار دزفول به امامت حجت الاسلام والمسلمین ظاهرطحان اقامه شد.

در همایش زنان عاشورایی “حجت الاسلام والمسلمین ظاهرطحان” در ابتدای سخنان خود تاکید کرد: خدا را شاکریم که دست ما را گرفت؛ قدم های ما را هدایت کرد؛ دل های ما را جهت داد و ما را به سمت خانه اهل بیت(علیهم السلام) هدایت کرد. چرا که عشق و محبت اهل بیت را به هر کسی نمی دهند. آنچه که ما در عاشورا می بینیم ظاهری از پرچم ، هیأت و مجالسی است که با چشم سر می بینیم ولی به نظر می رسد که در پس آن ظاهر، حقیقتی هم نهفته است که البته این حقیقت را هر کسی درک نمی کند.

ایشان اشاره کردند علامه طباطبایی صاحب کتاب گران سنگ المیزان می فرماید: یک روزی همین پرده های عزاداری از شما شفاعت می کنند. چرا که خداوند در قرآن می فرمایند: “سبح لله ما فی السماوات والارض … هیچ چیزی در این عالم جود ندارد مگر اینکه حمد و سپاس خدا را می گوید”.

و ادامه دادند به نظر می رسد عاشورا روزی از روزهای سال است اما در حقیقت زمانی است به وسعت تاریخ بشریت و ما باید کربلا و عاشورا را درک کنیم. سپس بیان کردند امام صادق (ع) می فرمایند” نفس کشیدن کسانی که برای امام حسین قلبشان می تپد عبادت است، بر سر در روضه های خود با آب طلا بنویسید که در مجلس عبادت خدا آمده اید”.

سخنران برنامه ادامه دادند: علامه شوشتری در کتاب خصائص الحسینیه می گوید: من به نماز، روزه و عبادت هایم نگاه کردم دیدم چیزی ندارم پس گشتم و غیر از محبت حسین (ع)چیزی را پیدا نکردم.

ایشان تاکید کردند: عاشورا فرصتی است برای بزرگ شدن، عزیز شدن، عوض شدن و متحول شدن و محرم فرصتی است برای مَحرم شدن و حسینی شدن. که در انتخاب این مسیر راه را نباید اشتباه برویم و باید مواظب حق الناس باشیم بخصوص نماز ما سر موقع باشد. همانگونه که امام حسین (ع) می فرمایند: “أشهدأنک قدأقمت الصلاه” ما باید به پیام عاشورا توجه داشته باشیم.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین ظاهر طحان به واقعه عاشورا و داستان آمدن حُر از لشکر عمر ابن سعد به لشکر امام حسین(ع) و نیز به شهادت هانیه همسر وهب اشاره کردند و گفتند: در روز عاشورا یک زن در میدان کربلا به شهادت رسید آن هم هانیه تازه عروسی مسیحی بود که تازه به دین اسلام مُشرف شده بود.

DSC08916

IMG_8725 DSC08931 DSC08911 DSC08905

انتهای خبر/

Views: 22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *