همایش “سه ساله‌های حسینی دختران عاشورایی” در شهرکرد برگزار شد

خانه / استان ها / همایش “سه ساله‌های حسینی دختران عاشورایی” در شهرکرد برگزار شد

همایش بزرگ “سه ساله‌های حسینی دختران عاشورایی” به همت واحد پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد برگزار شد.

IMG_3725

همایش بزرگ “سه ساله‌های حسینی دختران عاشورایی” به همت واحد پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛این مراسم با حضور کودکان سه تا شش ساله و مادرانشان در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی(ره) به یاد حضرت رقیه سلام الله علیها، طفل سه ساله امام حسین علیه السلام و مصیبت‎هایی که در واقعه کربلا و پس از آن بر ایشان وارد شد اجراشد.

مسئول پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد برگزاری چنین برنامه های فرهنگی را امری ضروری و لبیک گویی به ندای رهبری معظم انقلاب دانست و  اظهارکرد: با توجه به هجمه های گسترده دشمن علیه انقلاب و ارزش‌‎ها برگزاری این چنین برنامه‌هایی سد محکم فرهنگی در برابر آنها خواهد بود.

لیلا میراحمدی ترویج فرهنگ غنی عاشورا را هدف اصلی این برنامه معنوی دانست و تصریح کرد: معارف اسلام ناب محمدی و علل قیام عاشورای حسینی  باید از کودکی برای فرزندان بیان شود.

وی به مصائب عاشورا و مسیر کوفه و شام اشاره کرد و افزود: مصائبی را که کاروان حسینی و یادگار سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از کربلا تا کوفه و شام دیدند، وجدان هر انسان آزاده و صاحبدلی را می‌آزارد.

از جلوه‌های ویژه در این همایش،‌ پوشش یک شکل کودکان بود که دختران با مقنعه سبز و سربند و پسران با چفیه مشکی و سربند حضور داشتند و چند کودک نیز با پوشیدن لباس سقایی و با کوزه‌هایی پر از آب،‌ از کودکان و مادرانشان پذیرایی می‌کردند.

تلاوت قرآن مجید ، سخنرانی حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو ، اجرای شعر خوانی توسط کودکان ، مداحی و ذکر مصیبت از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *