همایش مادران پرچمداران عفاف و حجاب در فرادنبه

خانه / استان ها / همایش مادران پرچمداران عفاف و حجاب در فرادنبه

حجاب3

کارگاه آموزشی و همایش مادران پرچمداران عفاف و حجاب به همتپایگاه مقامت بسیج فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) شهر فرادنبه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ پایگاه مقاومت بسیج فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهر فرادنبه، اقدام به برگزاری کارگاه مادران پرچمداران عفاف و حجاب، با حضورمتربیان و والدین حلقه های شجره طیبه صالحین، باهدف گرامیداشت هفته عفاف وحجاب ونهادینه شدن این اصل برای دختران و مادران نمود.

کبری پیردهقان از کارشناسان فرهنگی در این مراسم، با گرامی داشت هفته عفاف و حجاب گفت: حجاب مختص به زمان خاصی از تاریخ نیست؛ بلکه حجاب از اول خلقت انسان بوده و خواهد بود؛ و فقط شکل آن به طریقهای مختلف تغییر کرده است.

پیردهقان، افزود: مثلا در بدو خلقت، انسانها با برگ درختان و…خود را می پوشاندند تا از آسیبها و خطرات مصون بمانند و با گذشت زمان طریق پوشش تغییر کرد؛ اما در اصل آن هیچ خللی به وجود نیامده است؛ چرا که حجاب یکی از واجباتی هست که حتی خداوند در قرآن کریم در آیات متعدد به آن اشاراتی کرده است.

وی، ادامه داد: حجاب فقط مختص به زنان نمی باشد؛ بلکه شامل مردان نیز می باشد که باید هر دو این حریم را حفظ کنند تا از خطرات جبران ناپذیر آن در امان باشند.

این هادی بسیجی اشاره ای به پاکدامنی زنان و مردان تاریخ کرد و آنها را الگوی مشخصه ای برای دختران و زنان ما دانست، که باید تا پای جان از حجاب وعفت خود محافظت کنند.

پیردهقان، عفت را یکی از میوه ها وشاخه های حجاب دانست و اظهار کرد: عفت و حجاب با هم رشد می کنند و به ویژه جوانان؛‌اعم از دختر و پسر باید با پیشه کردن پاکدامنی، زمینه های رشد و تعالی انسانی خود را فراهم سازند.

وی، در پایان از مادران خواست، که فلسفه حجاب را آنچنان برای فرزندان خود تفسیرکنند که آنها نه از روی اجبار بلکه با میل درونی و خدای جویانه خود این اصل را رعایت کنند تا بتوانند به مراحل بالای انسانیت برسند و دیگران را هم در این راه یاری رسانند.

انتهای خبر/

Views: 104

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *