انتخاباتانتخابات

هنوز هم برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی دیر نشده است

خانه / استان ها / هنوز هم برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی دیر نشده است

نکونام23

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مسئولان باید زودتر از این‌ها به اقتصاد مقاومتی روی می‌آوردند، افزود: متأسفانه نسبت به اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ، صنعت و اشتغال‌زایی کوتاهی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی حق مداری را یکی از دغدغه های مهم اهل تقوا برشمرد و اظهارکرد: انسان متقی مدام ومستمر از خودش می‌پرسد که آیا زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی من بر مدار حق و حقیقت حرکت می‌کند و یا خدایی نخواسته گرفتار نفس، دنیا و فتنه‌ها هستم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت و جایگاه بسیار بالای حق مداری در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی انسان تصریح کرد: بر اساس حدیث پیامبر اکرم (ص) که می فرماید: هر کس که بیش از همه به حق قائل باشد شبیه‌تر و نزدیک‌تر به انبیاء الهی است باید بکوشیم هیچ‌گاه از حق فاصله نگریم حتی اگر علیه خودمان نیز باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اهمیت بالای رعایت حق مداری در مواضع سیاسی را یادآور شد و گفت: از آن جایی که در عرصه سیاسی با فتنه افکنی ها و غبارآلودگی ها بسیاری مواجه هستیم باید شاخص های حق مداری و حق گویی را به درستی بشناسیم و آن را دنبال کنیم.

وی در بیان شاخص حق مداری در عرصه سیاسی خاطرنشان کرد: شاخص و معیار در عرصه سیاسی آن قدر روشن و واضح است که اگرانواع فتنه‌ها و غبارآلودگی‌ها را نیز در این عرصه برای ما ایجاد شود انسان می‌تواند با ولایت مداری و اطاعت از ولایت فقیه راه حق را به درستی بشناسد و هیچ‌گاه دچار انحراف و کج‌روی نشود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به ۲۳ مردادماه روز مقاومت اسلامی و غلبه حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزر اشاره کرد و افزود: به طور قطع کسی را حق را به درستی بشناسد بر روی آن یستادگی و مقاومت می کند و جنگ ۳۳ روز جبهه مقاومت با رژیم غاصب اسرائیل هم از مصادیق بارز مقاومت و ایستادگی بر حق است.

ایشان با تاکید بر اینکه هر کس به خدا تکیه کند قطعا پیروز است افزود: شرط پیروزی و غلبه بر کفار و دشمنان تکیه بر قدرت خدا و ایستادگی بر روی مواضع حق است چرا که آمریکا، اسرائیل و قدرت های پوشالی در  منطقه در برابر قدرت الهی حتی به اندازه یک بال مگسی نیستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه به آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه و روز دختر اشاره کرد و گفت: بانوان و دختران جامعه اسلامی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ازدواج نکرد ولی در پرتوی عنایت های الهی، سپردن خودش به خدای متعال و جهاد بانفس و پاک دامنی آن چنان مقام و منزلتی در محضر الهی پیدا کرد که در زیارت نامه حضرت می خوانیم که تو در پیشگاه خدا جایگاه ویژه ای داری و به شفاعت او همه انسان ها می توانند اهل بهشت بشوند.

امام جمعه شهرکرد خطاب به بانوان و دختران جوان گفت: آن چه که حضرت معصومه را به چنین جایگاه رساند خدایی زندگی کردن این بانوی مکرمه بود شما نیز بکوشید قدر جوانی خود را بدانید و خدا را در لحظه لحظه زندگی خود حاکم و غیر خدا را از زندگی خود تهی کنید تا بتوانید فتنه ها و شیطان را از خود دور کنید و به عتقبت بخیری و عزت و رضواان الهی دست پیدا کنید.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه با اشاره به آغاز هفته حج، تقویت و حرکت کردن بر مدار توحید برائت جستن از کفر و طاغوت را مهمترین دستاورد و پیام کنگره حج دانست و گفت: به یقیین تقویت باور توحیدی کار آسانی نیست بلکه جهاد و مقاومت می‌خواهد

نماینده ولی فقیه در استان حج گذاردن در  امسال را سخت تر از سال های قبل دانست و  بر لزوم آمادگی زائران ایرانی برای مواجه با این سختی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: اگر چه انجام اعمال حج همیشه سخت بوده اما امسال با توجه به شرایط منطقه ، عدم روابط ما با آل سعود خبیث و وابستگی آن‌ها به استکبار و عمل نکردن خادم الحرمین به احکام اسلامی و مقابله با جبهه مقاومت، کنگره بزرگ جهان اسلام با سختی‌ها بسیاری همراه است که زائران ایرانی باید با حفظ ضوابط و قوانین در این عرصه جهاد کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه به مسائل داخلی و انتخابات پیش رو اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان در داخل و خارج خود را برای انتخاب پیش رو آماده کرده اند و خواب هایی را برای راه انداختن فتنه های دیگر در کشور در سردارند که به طور قطع ملت با بصیرت و هوشیاری خود اجازه نمی‌دهند نقشه‌های شوم دشمنان به نتیجه برسد.

وی بر پیوستگی و پیوند دولتمردان و مسئولان با یکدیگر و حدا نشدن از خط ولایت و رهبری تاکید کرد و گفت: کسانی که به دنبال اختلاف افکنی و نگاه های خاص هستند از گذشته عبرت بگیرند و بدانند جدایی از ولایت ، مرجعت و روحانیت چیزی جز شکست و رسوایی نیست بر همین اساس دل به بیگانه نسپارید و هیچ گاه مغرور نشوید.

امام جمعه شهرکرد مسئله مذاکرات هسته ای را نیز یادآور شد و گفت: بعد از آن که مذاکرات تا حدودی به جایی رسید،  همه مسئولان رسیدند به آن جا که باید روی پای خودمان باشیم و به اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب سال هااست به آن اشاره کرند روی بیاوریم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید زودتر از این‌ها به اقتصاد مقاومتی روی می‌آورند افزود: متأسفانه نسبت به اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ، صنعت و اشتغال‌زایی کوتاهی شد اما هنوز نیز برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی دیر نشده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *