وادادگی مقابل دشمن مصلحت انقلابی نیست

خانه / استان ها / وادادگی مقابل دشمن مصلحت انقلابی نیست

نکونام34

امام جمعه شهرکرد ، تأکید کرد: عده ای گفتمان انقلابی گری را تحریف می کنند و وادادگی مقابل دشمنان را مصلحت انقلابی می دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و در جمع مردم ولایتمدار شهرکرد، دغدغه های مؤمنین متقی را برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، گفت: اهل تقوا می بینند که چگونه در ظاهر حرفهای زیبا زده می شود؛ اما در باطن ریشه های انقلاب را می زنند.

وی، افزود: مبادا در حفظ انقلاب سست شوید، که کم رنگ شدن دغدغه اهل تقوا باعث می شود درست رأی ندهند و انقلاب به دست ناهلان می افتد.

امام جمعه شهرکرد، افراد متقی را دارای دغدغه درباره مسایل روز دانست و افزود: اگر کسی این دغدغه را دارد اهل تقواست وگرنه تقوایش ضعیف است.

وی، با یادآوری وقایع آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی از 22بهمن 57 به بعد، تصریح کرد: اگر نصرت و عنایت خدا بر دلهای مردم نبود که دلسوز یکدیگر شوند و نگهبانی از انقلاب را برعهده گیرند؛ همان روزهای اول همه چیز از دست می رفت و سرمایه های کشور را به غارت می رفت.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به جشن های باشکوه پیروزی انقلاب و حضور پررنگ مردم در راهپیمایی 22بهمن، تأکید کرد: تغییر حکومت و انقلاب های زیادی در دنیا صورت گرفته ولی در نهایت با برگزاری یک مانور، رژه یا سان با استفاده از دستگاه های دولتی و نظامی در یک خیابان جشن برگزار می کنند؛ اما در کشور ما چون مردم خود را صاحب انقلاب می دانند، روز 22 بهمن همه ساله عاشقانه و شیفته حضور پیدا می کنند.

وی، با بیان اینکه کسی نمی تواند از حضور پرشور مردم تشکر کند، گفت: باید خود امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از حضور این مردم تشکر کند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ، با یادآور پنجم جمادی الاولی،میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار، این روز را مه دانست و اظهار کرد: حضرت زینب سلام الله علیها در پاسداشت حماسه حسینی، الگوی بزرگی برای مردان و زنان ما بود.

وی، جان فشانی، ایثارگری، تلاش با صبر و رشادت و مقاومت، خطبه های آتشین، پرستاری از امام سجاد و قافله اسرا ،نگهبانی تمام عیار از اهل کاروان حسینی و بصیرت دهی را از ویژگی های بارز حضرت زینب سلام الله علیها دانست و تأکید کرد: امروز به این بصیرت دهی بسیار نیازمندیم و باید مدام به یکدیگر یادآوری کنیم که کجا بوده ایم، کجا هستیم و به کجا باید برسیم؟.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده اند؛ من انقلابی ام ،‌دیپلمات نیستم، گفت: انقلابی گری یعنی اینکه راه انقلاب را پویا و زنده ادامه دهیم و در این راه سُست نشویم.

وی، افزود: پاسدار انقلاب ماندن از دغدغه های اصلی این روزهاست و مبادا انقلابی گری ما رنگ ببازد. باید انقلابی گری به فرهنگ همیشگی ما تبدیل شود و هیچگاه نباید انقلابی ماندن فراموش گردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: متأسفانه این روزها برخی همین انقلابی بودن را جور دیگری القاء می کنند و وادادگی مقابل دشمنان و امتیاز دادن به دشمن را مصلحت انقلابی می دانند و فرهنگ انقلابی را جور دیگر جلوه می دهند.

وی، فرهنگ و گفتمان انقلابی گری، را به معنای؛ استکبارستیزی، مقاومت، حفظ عزت اسلام و مسلمین، توکل فقط و فقط به خدای متعال و ولایتمداری صادقانه تعبیر کرد و گفت: ولایتمداری صادقانه این نیست که همه چیز را زیر نظر رهبری بگویند؛ ولی در عمل یک جور دیگر باشد. اینها تحریف است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تأکید کرد: انقلابی گری یعنی نرمش قهرمانانه، که خدا در آیه 64 سوره مباره آل عمران می فرماید: لا نعبد الاالله، شریک برای خدا قائل نشوید و یکی بشویم؛ ولی کسی نخواهد بر دیگری اربابی کند و آمریکا نخواهد کدخدا باشد و اربابی نماید.

وی، انقلابی گری را به معنای توجه به تولید داخلی، حفظ روحیه ایثار و شهادت، عمل به وظیفه و تکلیف گرایی، بصیرت و هوشیاری، دشمن شناسی، اقتدار از درون نه از بیرون، وحدت،‌شجاعت، صبر، اقتدار علمی و منطق دانست و اضافه کرد: البته منطق به شرطی که دشمن اهل پذیرش منطق باشد.

امام جمعه شهرکرد، در پایان با توصیه نمازگزاران به حضور گسترده پای صندوق های رأی در هفتم اسفند و انتخاب افراد انقلابی و معتقد به گفتمان انقلاب، افزود: کاندیداها و هواداران نیز اخلاق را رعایت کنند و از تخریب، دروغ، تهمت، ریا، خدعه و کارهایی که در شأن انقلاب نیست پرهیز کنند.

انتهای خبر/

Visits: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *