وظيفه گروه‌هاي تذكر لساني صرفاً، گفتن و رفتن است

خانه / مطالب و رویدادها / وظيفه گروه‌هاي تذكر لساني صرفاً، گفتن و رفتن است

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور در همايش طرح طلايه‌داران امر به معروف و نهي از منكر گفت: وظيفه معاونت‌هاي تشكل‌هاي مردمي كشور، انتخاب نيروهاي متدين در چارچوب و گزينش دقيق است كه در قالب گروه‌هاي امر به معروف و نهي از منكر ناحيه، منطقه، شهرستان و استان سازماندهي مي‌شوند.
به گزارش روابط عمومي و اطلاع‌رساني ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر مركز، همايش همزمان و سراسري طرح طلايه‌داران امر به معروف و نهي از منكر در سالن اجتماعات ستاد مركز، در دو نوبت صبح و عصر از طريق ويدئو كنفرانس در تهران و 31 استان كشور برگزار شد.
در اين همايش كه حجت‌الاسلام والمسلمين سيد احمد زرگر، دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر و معاون و مديريت‌هاي تابعه تشكل‌هاي مردمي ستاد امر به معروف و نهي از منكر حضور داشتند با مسئولين اجراي طرح تذكر لساني استان‌هاي كشور و معاونين تشكل‌هاي مردمي شهرستان‌ها، از طريق ويدئو كنفرانس به تشريح دستورالعمل طرح طلايه‌داران امر به معروف و نهي از منكر و دستورالعمل اجرايي تشكيل كارگروه‌هاي امر به معروف و نهي از منكر به گفتگو و تبادل نظر پرداختند و در پايان نيز به سؤالات و ابهامات مسئولان تشكل‌هاي مردمي و تذكر لساني پاسخ دادند.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد احمد زرگر در اين همايش طبق فرمايش مولاي متقيان علي (ع) كه فرمودند ستون‌هاي استوار دين، اجتماعات پر شور مسلمين و نيروهاي ذخيره دفاعي، عموم مردم هستند، گفت: در طول تاريخ مخصوصاً تاريخ انقلاب تجربه نشان داده هر جا كه از مردم استفاده كرده‌ايم موفق بوده‌ايم.
وي در ادامه افزود: نقش اساسي مردم در رابطه با فريضه امر به معروف و نهي از منكر، روشن و بديهي است و در اصل هشتم قانون اساسي نيز به صراحت نقش مردم نسبت به يكديگر و نسبت به دولت، مشخص شده است و همچنين در بخشي كه دولت نسبت به مردم را بيان كرده، بسترسازي دولت براي مردم در خصوص امر به معروف است كه اين بار هم مردم نقش دارند.
دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور، ضمن تشكر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و به ويژه كميسيون‌هاي فرهنگي، حقوقي و قضائي مجلس، در ارتباط با تصويب قانون امر به معروف و نهي از منكر خاطر نشان كرد: خدا را شاكريم كه در رابطه با نعمت امر به معروف و نهي از منكر، وظيفه‌اي بر عهده ما  و به خصوص معاونت تشكل‌هاي مردمي ستاد احياء مركز كه عهده‌دار نقش مردمي اين وظيفه هستند گذاشته است، البته ساير معاونت‌هاي ستاد امر به معروف و نهي از منكر مانند معاونت‌هاي وزارتخانه‌ها، سازمان‌هاي نظامي و قضائي و فرهنگي نيز به كمك يكديگر در جهت تحقق اين فريضه الهي انجام وظيفه مي‌نمايند.
وي با اشاره به طرح طلايه‌داران معروف كه در آن نقش مردم پر رنگ‌تر شده اظهار داشت: پيش از اين در بسترهاي ديگر از نيروهاي مردمي استفاده مي‌كرديم و اكنون در اين بخش با گزينش، آموزش، سازماندهي و بكارگيري نيروهاي مردمي در قالب گروه‌هاي تذكر لساني بهره‌ مي‌گيريم.
زرگر با تأكيد بر انتخاب صحيح گروه‌هاي تذكر لساني با هدف صرفاً گفتن و رفتن كه بسيار اثرگذار است و همچنين درگيري بوجود نخواهد آمد تصريح كرد: وظيفه معاونت‌هاي تشكل‌هاي مردمي كشور، انتخاب نيروهاي متدين در چارچوب و گزينش دقيق است كه در قالب گروه‌هاي امر به معروف و نهي از منكر ناحيه، منطقه، شهرستان و استان سازماندهي مي‌شوند.
وي در پايان، به نقش فرهنگسازي، تبليغات محيطي و ارزيابي اشاره كرد و گفت: آموزش نيروها و فرهنگسازي با برنامه‌ريزي، توجيه افراد تأثيرگذار، جلسات با مسئولان استاني ارزيابي و نظرسنجي از عملكرد و نتايج كار گروه‌ها، وظايفي است كه بايد به نحو احسن انجام شود تا امر به معروف و نهي از منكر كه جزو وظايف ذاتي پيامبران و ائمه اطهار عليهم‌السلام است را به عنوان جانشينان خدا و ائمه (ع) بتوانيم تحقق ببخشيم.
شايان ذكر است: در نوبت عصر اين همايش، 4 كارگروه‌ تخصصي از استان‌هاي كشور با موضوع تبليغات، شناسايي، جذب و گزينش، آموزش، سازمان و سازماندهي اعضاء گروه‌هاي امر به معروف و نهي از منكر و به كارگيري اين گروه‌ها، برگزار شد و برنامه‌هاي ابلاغي معاونت تشكل‌هاي مردمي، تشريح و كارگروه‌ها توجيه شدند.

Views: 22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *