ولایتمداری، تنها به زبان نیست

خانه / استان ها / ولایتمداری، تنها به زبان نیست

سرافراز7

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، با بیان اینکه؛ ولایت‌مداری تنها با زبان نیست، گفت: ولایتمداری باید از عمق جان نشأت بگیرید و با مقاومت، جهاد و شهادت تجلی پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت الاسلام کریم سرافراز، در جمع مسئولین عقیدتی و نظارت و یادگاران سالهای دفاع مقدس شهرستان بروجن، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و روز جانباز، از حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام بعنوان نماد و مظهر بصیرت، فداکاری، ایثار و جانبازی در رکاب ولایت یاد کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، افزود: بصیرت به انسان قدرت تشخیص مسائل پیچیده سیاسی و درك و فهم درست واقعیت‌های جامعه در هنگامه فتنه و غبارآلودگی فضای سیاسی جامعه را می دهد.

حجت الاسلام سرافراز،‌ادامه داد: انسان بابصیرت، حق را از باطل جدا می‌كند و با نور معرفت الهی، در مسیر مستقیم حركت می‌نماید. اگر انسان بصیر نباشد، گرفتار فتنه‌ها می‌شود و با كوری به بیراهه می‌رود و در پرتگاه سقوط می‌كند.

روحانی عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، به حوادث زمان امام حسن مجتبی علیه السلام اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از شیعیان حتی عبیدالله بن عباس گرفتار فتنه تهدید و تطمیع اموی شدند اما حضرت عباس علیه السلام با بصیرت از غبارهای فتنه به سلامت عبور کردند و از مسیر ولایت منحرف نشدند .

حجت الاسلام سرافراز،‌حضرت ابوالفضل علیه السلام را کانون هدایت، الگوی بصیرت و شاخص ولایت‌مداری در طول تاریخ دانست و ایثارگری آن حضرت در قیام خونین عاشورا و صحنه کربلا را اوج بصیرت قمرمنیر بنی هاشم علیه السلام عنوان کرد .

این کارشناس مسایل دینی، افزود: حضرت ابوالفضل علیه السلام، الگوی تمام افرادی است که می‌خواهند در منظومه ولایت قرار بگیرند؛ زیرا ایشان در سه برهه زمانی حکومت علوی علیه السلام ،‌ حاکمیت حسنی علیه السلام و قیام حسینی علیه السلام، با تمام وجود در کنار ولایت باقی ماندند.

حجت الاسلام سرافراز، ویژگی دیگر حضرت ابوالفضل علیه السلام را ایثار و جهاد در راه صیانت از حریم ولایت دانست و گفت: پیام حضرت ابوالفضل علیه السلام ؛ بصیرت، ولایت‌مداری، جهاد، شهادت و دفاع از حریم امامت و ولایت است.

روحانی عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، تأکید کرد: نکته مهم در پیام حضرت ابوالفضل علیه السلام این است که ولایت‌مداری تنها با زبان نیست؛ بلکه باید از عمق جان نشأت بگیرد و در صحنه‌های حساس و سرنوشت‌ساز، با مقاومت، پایداری، جهاد و شهادت تجلی پیدا می کند.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط حساس جهان معاصر و منطقه، افزود: باید با الگو‌گیری از حضرت ابوالفضل علیه السلام از حریم ولایت، نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب، صیانت و دفاع کنیم.

حجت الاسلام سرافراز به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات زیر شبح تهدید اشاره کرد و تأکید کرد: تیم مذاکره کننده فرزندان این ملت هستند؛ ولی باید با تبعیت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب، منافع ملی و مصالح انقلاب را مد نظر قرار داده و خطوط قرمز ترسیم شده از سوی معظم له را در مذاکرات با گروه 5+1، رعایت کنند.

وی، ملت را پشتیبان نظام دانست و با تأکید بر آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در اوج قدرت نظامی و معنوی، اظهار داشت: پاسداران انقلاب و حافظان کیان اسلامی در آمادگی کامل به سر می برند و در مقابله هرگونه تهدیدی از سوی دشمنان با تمام توان و تا آخرین نفس و قطره خون خویش برای حفظ ارزش ها و آرمانهای والای ملی و اسلامی، همانند هشت سال دفاع مقدس می ایستند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *