پزشکی که خانه 400میلیاردی اش را وقف سلامت کرد

خانه / دسته‌بندی نشده / پزشکی که خانه 400میلیاردی اش را وقف سلامت کرد

پزشکی که خانه ی 400میلیاردی اش را وقف کرد

 


“دکترمحمدصادق پیروز لاهیجی” از بزرگترین خیران عصر حاضر است

آقای دکتری که چشم به مال دنیا ندارد

یک عمر هرآنچه درتوان داشت در طبق اخلاص گذاشت و از هیچ تلاشی برای درمان بیمارانش دریغ نکرد اما ۷۰ سال خدمت در تحقیق و درمان عرصه چشم پزشکی برایش کافی نبود. و حتی ساخت مریض‌خانه، مدرسه، درمانگاه و سرای سالمندان خیریه هم او را اشباع نکرد. و همچنان دلش می‌خواست کاری برای بیماران شهرش انجام دهد.

پس این بار در سنین کهنسالی بدون هرگونه چشمداشتی به مال دنیا، دست به وقف بزرگ دیگری زد. و ملک ۴۰۰ میلیارد تومانی خود در خیابان آرژانتین تهران را به نظام سلامت شهرستان لاهیجان هدیه کرد. البته او موقوفات دیگری را هم در برنامه دارد. این وصف حال کسی نیست جز «دکتر محمدصادق پیروز لاهیجی»، پزشک حاذق گیلانی که تاکید دارد: «دانش پزشکی خوب است. اما کافی نیست و یک پزشک باید وظیفه‌شناس باشد.»

احتمالا با خواندن این خبر با خودتان می‌گویید کاش ما هم مال و اموالی برای بخشش داشتیم.  پس به خاطر داشته باشید. که خداوند در بخشی از آیه ۲۸۶ سوره بقره می‌فرماید: «یُکَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا…»؛   (خدا هیچ کس را جز به اندازه طاقتش مکلف نمی‌کند…) پس خودتان را دست کم نگیرید. و از هرآنچه در توان دارند انفاق کنید. تا شما هم از این خیر بزرگ بی‌نصیب نمانید.

 

 

eheyat

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *