پیش از ظهور فتنه های عظیم مومنان را از غیرمومنان جدا می کند

خانه / اختصاصی هیأت / پیش از ظهور فتنه های عظیم مومنان را از غیرمومنان جدا می کند

آیت الله میرباقری: پیش از ظهور فتنه های عظیم مومنان را از غیرمومنان جدا می کند.

 

آیت الله میرباقری گفت: خداوند متعال مکرر فرمودند پیش از ظهور دوران امتحانات بسیار سختی است. بسیاری از مردم محاسبات غلطی می‌کنند. مراقب باشید. شما دچار آن محاسبات غلط نشوید. و همین که بگویید مومن هستید کافی نیست. بلکه شما دچار امتحانات زیادی می‌شوید. در انتهای فتنه مومن از غیر مومن جدا می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار هیات رزمندگان اسلام، آیت الله سیدمهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم دعای ندبه که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت:

همه ما باید دنبال این باشیم که به ملاقات و لقاء خداوند نائل شویم .که وجود مقدس نبی اکرم این مسیر را برای همه ما در عالم گشودند. تا ما با پروردگار و خداوند متعال ملاقات داشته باشیم.

 

وی افزود: البته روشن است که در قرآن روایات و دعاها ما را تشویق کردند. که با خدا ملاقات داشته باشیم. اما این به معنی مواجهه جسمی نیست که ما خدای متعال را در قالب جسم ببینیم. همنشینی با خداوند همنشینی جسمانی نیست. اما بسیار لطیف‌تر از همنشینی جسمانی است. خدای متعال را دیده‌های ظاهری نمی‌تواند ببینند. اما اگر حقیقت ایمان در قلب انسان متجلی شود. و انسان رشد کند و کامل شود با خداوند ملاقات خواهد داشت. که این مواجهه یا ملاقات با واسطه است. انسان اگر بتواند پرده‌ها را کنار بزند. و با حقیقت خداوند یعنی امام معصوم علیه السلام مواجه شود. در حقیقت مواجهه با خداوند محقق شده است.

 

 

 

آیت الله میرباقری ادامه داد:

خداوند هرچه می‌خواست از نور خود به پیامبر عنایت کرده است. بنابراین ما برای مواجه با خداوند باید از طریق پیامبر اقدام کنیم. حتی در آخرت هم اینگونه است. در حدیثی امام رضا(ع) فرمودند که مومنان در بهشت متناسب با درجه ایمان خود منازل و مقاماتی دارند. اما هر مومنی در منزلگاه خود پروردگار خود را زیارت می‌کند. و نظر به وجه الله دارد.

 

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه هرکس پیامبر(ص) را ملاقات کند خدا را ملاقات کرده است. و هر کس او را اطاعت کند. خدا را اطاعت کرده است. چراکه دست او در دست خداوند است. عنوان کرد:

پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) وجه الله هستند. هر کس به زیارت آنها برسد. به زیارت خداوند رسیده است. امام مقاماتی دارد که یکی از مقامات او وجه الله است. اولیا الهی وقتی بخواهند به انبیا الهی توجه کنند. از طریق این وجه به آنها توجه می‌کنند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان برای مشاهده وجه الله باید پرده‌ها را کنار بزند. اظهار کرد:

برای رسیدن به مقام باید حجاب‌های ظلمانی را کنار بزنید. صفات رذیله حجاب هستند. که باید در وجود خود از بین ببرید. در عصر ظهور پرده‌ها کنار می‌رود. و چشم و گوش مومنان چنان قدرت پیدا می‌کند. که در هر کجا کلام امام خود را می‌شنوند. و او را می‌بینند. عصر ظهور عصر لقا و عصر ملاقات با خداوند است. امام که در عالم ظهور می‌کنند. همچون طلوع خورشید است. و عالم به نور امام نورانی می‌شود. که در پرتو نور ایشان همه عالم آیات الهی می‌شود. بنابراین به هرجا نگاه می‌کنید نشانه‌های الهی را می‌بینید.

 

وی با بیان اینکه شما هرجا هستید خدا با شما است. اگر حجاب‌ها را کنار بزنید. او را خواهید دید. ابراز کرد:

همه مستکبران و ظالمان عالم حجاب هستند. پس از ظهور همه آنها را کنار می‌زنند. و حقیقت امام از عالم غیب ظاهر می‌شود. تعبیر قرآن است که زمین با نور پروردگار خود روشن می‌شود. امام نور الهی است، وقتی امام ظهور می‌کند. یعنی نور الهی ظاهر می‌شود. وقتی امام در سیمای وجه اللهی خود ظاهر شد. و او را دیدید این ملاقات با خداوند است.

 

آیت الله میرباقری با بیان اینکه پس از ظهور امام که سرچشمه حیات است. در عالم ظاهر می‌شوند. و همه به آن زنده می‌شوند. تصریح کرد:

عالم به او زنده می‌شود. اینکه در روایات دارد که در دوره ظهورآب در روی زمین آشکار می‌شود. کنایه از امام و علم امام است که در روی زمین آشکار می‌شود. امام سرچشمه حیات است. هر کس به امام و علم او رسید برای همیشه زنده است. اگر دل کسی به محبت امام زنده شد هرگز نخواهد مرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در قرآن از امام تعبیر به آب شده است. گفت:

عصر ظهور عصری است که با شئون غیبی خود ظاهر می‌شود. حجاب‌ها و پرده‌ها برداشته و عقل‌ها کامل می‌شود. وقتی امام ظاهر می‌شوند عالم ما تبدیل به عالم حیات می‌شود. در حالی که عالم وقتی دست کفار باشد عالم موت است. خداوند فرموده کافران مرده هستند. آنها در عالم ظلمت و حجاب درست می‌کنند. که در آن نمی‌شود خدا را دید. امام شمسی است. که اگربا نور او عالم را نبینی حقایق را نمی‌توانی مشاهده کنی.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه با تجلی امام نفوس عادل می‌شوند. عنوان کرد:

خداوند متعال مکرر فرمودند پیش روی این دوران امتحانات بسیار سختی است. بنابراین خود را آماده کنید. مردم محاسبات غلطی می‌کنند. مراقب باشید شما دچار آن محاسبات غلط نشوید. و همین که بگویید مومن هستید کافی نیست. بلکه شما دچار امتحانات زیادی می‌شوید. در انتهای فتنه مومن از غیر مومن جدا می‌شود.

 

وی افزود: خداوند به پیامبر می‌فرماید به مومنان بگو که من هم منتظر آن روز هستم. تصور نکنید وادی ایمان صرفا وادی سخن گفتن است. باید از دل فتنه‌ها عبور کنید تا به وادی ایمان برسید. مراقب باشید که دچار محاسبه خطا نشوید. با حرف نمی‌شود به خدا رسید رسیدن به خداوند متعال فقط با عبور از دل امتحانات سخت ممکن است. خداوند می‌فرماید ما شما را با پنج چیز همچون خوف، گرسنگی‌، نقص در اموال، نقص در جان و ثمرات امتحان می کنیم.

 

 

آیت الله میرباقری ادامه داد:

خداوند می‌فرماید ما قبله، کتاب، پیامبر و امام برای شما فرستادیم. شما هستید که با ذکر و شکر خود باید به سمت خداوند حرکت کنید. و این مسیری که وارد آن شدید دشوار است. برای پیمودن این مسیر باید از صبر و صلاة کمک بگیرید. همچنین در این مسیر شهادت است. و کسانی که در این مسیر پایداری می‌کنند به آنها بشارت بدهید. صابران کسانی هستند که وقتی با صحنه‌های سخت مواجه می‌شوند. عقب نشینی نمی‌کنند چرا که مسیر الهی است. و چون می‌دانند این سختی‌ها برای خداوند است آن را تحمل می‌کنند. خداوند نمی‌خواهد ما را رنج بدهد. بلکه چون مقصد خداوند است و رسیدن به او ساده نیست. ما دچار این سختی‌ها می‌شویم. و تنها کسانی که پایداری می‌کنند به مقصد می‌رسند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما به سمت عصر ظهور می‌رویم. خاطرنشان کرد:

در این عصر حجاب‌ها کنار می‌رود، امام در عالم ظهور می‌کنند. و نفوس عادل می‌شوند و همه به حیات طیبه می‌رسند و تهذیب می‌شوند. در این عصر که زمان ملاقات با خداوند است. امام پرده‌های ظلمانی را کنار می‌زنند. عالم نورانی می‌شود همه در پرتو امام خدا را می بینند. اما قبل از آن مومنان باید از دل امتحانات الهی سربلند بیرون بیایند. که به عصر ظهور برسند. باید جسم و روح انسان بالغ شود که ملاقات با خدا و محبت و دیدار او را بفهمد. این امتحانات برای رشد دل و قلوب مومنین است. که وقتی تحمل و استقامت می‌کنند برای آنها بشارت است.

 

 

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *