پیکر شهید مرادی و شش شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری تشییع و تدفین شدند+ تصویر

خانه / استان ها / پیکر شهید مرادی و شش شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری تشییع و تدفین شدند+ تصویر

قباد

پیکرشهید قباد مرادی و شش شهید گمنام با حضور پرشور مردم و مسئولان در چهارمحال و بختیاری تشییع و تدفین شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛همزمان با سالروز شهادت بنیانگذار فقه جعفری ، حضرت امام جعفرصادق علیه السلام پیکر های پاک و مطهراین شهیدان با حضور پرشور مردم ولایتمدار و مسئولان در چهارمحال و بختیاری تشییع و تدفین شد.

شش شهید گمنام در جزیره مجنون و در عملیات خیبر، کربلای چهار و محرم تفحص و شناسایی  به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

پیکر دو تن از شهدا در شهرستان فارسان شهر گوجان، دو تن دیگر در شهرستان اردل شهر دشتک و دو شهید دیگر در شهرستان بروجن شهر بلداجی پس از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری حضرت امام جعفرصادق علیه السلام با حضور پرشور مردم ولایتمدار آن مناطق تشییع و تدفین شدند.

دو تن از این شهدا از غواصان و خط شکنان بودند که استان چهارمحال و بختیاری توفیق میزبانی دو شهید غواص از بین 175 شهید غواص تفحص شده را پیدا کرد.

امام جمعه فارسان در این مراسم با بیان این که شکل‌گیری نظام و انقلاب اسلامی مرهون فداکاری و از خودگذشتگی شهدا است، اظهار کرد: به یقین پایه‌های نظام اسلامی بر خون شهدا گذاشته شده است و ما باید حق این فداکاری‌ها را ادا کنیم.

حجت‌الاسلام حسین جمالی زاده، ادای حق شهدا را تنها در ادامه دادن راه شهدا و خالی نکردن عرصه و میدان دانست و افزود: به یقین دشمن به دنبال این است که جوانان و نوجوانان ما را از فرهنگ ایثار و شهادت که روح انقلاب است، دور کند و در این میان دست به هر کاری خواهد زد.

وی با بیان این که دشمن می‌خواهد بین نسل جوان و نسل گذشته فاصله بیندازد، تصریح کرد: هدف دشمن از این حربه و توطئه این است که جوانان و نوجوانان فراموش کنند که این انقلاب با چه از خودگذشتگی‌هایی به ثمر نشسته است؛ دشمن می‌خواهد فرهنگ مقاومت را در بین جوانان ار بین ببرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان حضور در مراسم تشییع و تدفین شهدا را خط بطلانی بر اهداف شوم دشمن دانست و افزود: وقتی مراسم شهدا با شور و شعور جوانی برگزار شود و جوانان و نوجوانان خود متولی برگزاری مراسم باشند؛ به یقین ارتباط آنان با نسل گذشته و فرهنگ مقاومت حفظ و این فرهنگ به نسل‌های آینده نیز انتقال داده خواهد شد.

امام جمعه اردل نیز با بیان این که شهدا چراغ راه روشنی برای تثبیت آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی ایران ترسیم کردند، اظهار کرد: پاسداری از خون پاک این شهیدان وظیفه همه آحاد ملت است و در این راه باید با تلاش و مجاهدت در سنگر کار و تولید و تلاش زمینه رشد و شکوفایی کشور را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام موسی سلمان پور، شهدا را نماد و پرچم اصلی دینی در پاسداری از انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: هر شهید پرچم ارزش‌ها و خوبی‌ها برای ملت ما است.

امام جمعه اردل در پایان گفت: زنده نگه‌‌داشتن نام و یاد شهدا بر قوام و پایداری انقلاب اسلامی ‌می ‌افزاید و همچون چراغی راه را برای افزایش معنویت و قرب ‌الهی روشن نگه می‌‌دارد.

انتهای خبر/

Views: 23

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *