چرا امسال نریمان تصمیم دارد که در موقع سینه زنی لخت نشوند؟ + فیلم

خانه / مطالب و رویدادها / چرا امسال نریمان تصمیم دارد که در موقع سینه زنی لخت نشوند؟ + فیلم

به مناسبت نزدیک شدن ماه محرم، ماه عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام، گفتگویی با حاج نریمان پناهی را ترتیب دادیم.

گفته شد حاج نریمان پناهی تصمیم دارد، امسال در هنگام سینه زنی و عزاداری برای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از درآورن لباس خودداری کند. به همین خاطر به سراغش رفتیم و پای حرفش نشستیم تا دلیل این عمل را بپرسیم. سئوال کردیم، آیا این کار پناهی یک بدعت نیست؟ آیا دلیل این کار، حضور در حسینیه همت بوده است؟
ایشان هم با سعه صدر به سئوالات ما پاسخ داد!

آنچه در پیش رو قرار دارد مشروح این گفتگوست. سعی شد جهت سهل الوصول بودن ، فیلم این گفتگو با حجم پائین در اختیار قرار بگیرد و در روز های آتی فایل با کیفیت این گفتگو منتشر شود.
در ادامه گفتگوی ما با حاج نریمان پناهی را ببینید:
فیلم این گفتگو با کیفیت بالا بزودی منتشر خواهد شد.

 

Views: 297

یک دیدگاه

  1. واقعا احسنت احسنت و احسنت به کربلایی نریمان پناهی چقدر قشنگ صحبت کرده این مرد! ایشون هر سال شهادت حضرت مسلم (ع) میهمان شهر ما اردبیل هستن که یک مراسم با شکوه عزاداری برای حضرت مسلم تو اون شب با نوای ایشون انجام میشه. یکی از سنت های عزاداری شهر اردبیل همینیه که اقای نریمان فرمودند: یعنی با پیراهن و لباس سیاه و و با احترام عزاداری می کنند. ایشون این چند سالی که شهادت حضرت مسلم مهمون اردبیلی ها بودن این سبک رو همیشه دوست دارن و شما حتما بدونین این صحبت هایی کردن بی تاثیر از سبک عزاداری مردم با شعور و شور حسینی مردم اردبیل نیست. شما همه شهرهای کشور رو نگاه کنید تو هیئت ها لخت سینه می زنند و اردبیل تنها شهریه که مردم و عزاداران امام حسین به قول آقای پناهی با احترام به مجلس امام حسین و قشنگتر از لخت شدن با پیراهن مشکی ابی عبدالله سینه می زنند و عزاداری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *