چشمان زیبای سید جلال مظلومانه سوخت

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / چشمان زیبای سید جلال مظلومانه سوخت

با گذشت بیش از 25سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز نا گفته ای زیادی از شهدا و از حقایق جنگ را می توان کشف کرد امروز مصادف با 7شهریور سالروز سقوط هواپیمای حامل شهیدان فکوری و جهان آرا است که شهید قمی سید جلال رئیس کرمی دانشجوی مدرسه عالی تهران نیز در آن سانحه شهد شهادت را نوشید.

شهید سید جلال رئیس کرمی 15خرداد سال 42در قم به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه رودکی و دوران دبیرستان را در دبیرستان موسوی و هنرستان فنی و حرفه ای قم با موفقیت به پایان رساند وتحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم در رشته ساختمان ادامه داد و در آخرین سال‏های تحصیل خود در مقطع متوسطه با مبارازت انقلابی مردم ایران همراه گشت.
سیدجلال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کنکور سراسری سال58 شرکت کرد و در رشته ساختمان در مدرسه عالی تهران پذیرفته شد، پس از یکسال و با آغاز انقلاب فرهنگی او به‏عنوان مأمور جهاد دانشگاهی عازم استان‏های دورافتاده از جمله چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان می‌شد تا در سازندگی یاری‏رسان مردم باشد.
سید جلال به روحانیت علاقه ویژ ای داشت زمانی که خبر شهادت شهید بهشتی را شنید چنان از خود بی خود شده بود که در راه خانه مدام سر خود را به دیوار می کوبید.
با شروع جنگ تحمیلی به عضویت سپاه  در آمد و عازم جبهه‌های نبرد شد و بنا به دستور امام که حصرآبادان باید شکسته شود در عملیات ثامن الائمه شرکت کرد و پس از هفت ماه مبارزه در جریان عملیات ثامن‏الائمه (ع) از ناحیه شکم و پا مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت، و در تاریخ 7مهرسال61هنگام انتقال به تهران سید جلال همراه سایر همرزمانش از جمله شهیدان فکوری ، جهانآرا،کلاه دوز، فلاحی، نامجو به آرزوی دیرینه اش رسید و در سن هجده سالگی شربت شیرین شهادت را نوشید.
پس از پايان موفقت‌آميزعمليات ثامن‌الائمه، پنج تن از فرماندهان رده بالاي ارتش و سپاه جهت تقديم گزارش به امام خميني (ره( بوسيله يک فروند هواپيما ي سي ـ 130 عازم تهران شدند. هواپيما درساعت 19:59 روز هفتم مهرماه در جنوب غربي کهريزک دچار سانحه مي‌شود و به علتي نامشخص هرچهار موتور هواپيما همزمان خاموش مي‌شود . خلبان تلاش مي‌کند هواپيما را در همان منطقه به زمين بنشاند. چرخ‌هاي هواپيما بوسيله دستگيره دستي باز مي‌شود و هواپيما در زمين ناهموار فرود مي‌آيد اما پس از طي مسافتي، در نقطه‌اي متوقف و بال چپ هواپيما به زمين اصابت مي‌کند. هواپيما آتش مي‌گيرد و 49 نفر سرنشين آن از جمله 5 تن از سرداران رشيد اسلام به درجه شهادت نائل آمدند یکی از شهدای این سانحه شهید سید جلال رئیس کرمی اعزامی از قم بود.
بخشی از وصیت نامه شهید سید جلال رئیس کرمی؛
سید جلال با تنفری که از لیبرالها در طول زندگی پربرکت خود داشت است در یاداشت ها و وصیت نامه خود خطاب به ملت ایران چنین می گوید ملت شریف ایران:
سخنى چند با شما و سخنى ديگر با مسلمان‌نماهاى مسجد برو، شما بندگان خوب خدا و صالحين روى زمين چنانچه خواسته باشيد همچنين كه انجام داديد مى‌توانيد سرنوشت خود را بدست گرفته و تمام غارتگران از مملكت خود رانده و خود همه كاره خود باشيد ممكن است در اين راه سختى و دشواريهاى طاقت فرسايى داشته باشيد. همچنين كه در اين سه سالى كه از پيروزى انقلاب نگذاشتند كه هزاران توطئه براى مملكت ما چيده‌اند ولى ما بايد همچنانكه تاكنون ايستاده‌ايم و مقاومت سرسختانه ملت ما توانسته است سر تمام قدرتهاى طاغوتى را به سنگ بزند. بايستيم و تمام سختيها و دشواريها و دوريها را تحمل كنيم تا بتوانيم دنيا خودمان به آن ترتيب كه مورد نظر خداوند است درست كنيم و در جامعه‌اى نو و توحيدى كه با دست قدرتمند امام فقيه اداره مى‌شود زندگى مى‌كنيم.
آرى شما بايد سختيها را تحمل كنيد تا نسل آينده بتواند راحت و آسوده در جامعه‌اى اسلامى زندگى كند شما بايد دشواريها را تحمل كنيد تا فرزندان شما در آينده آسوده باشند. هر چند ما مكتبى داريم كه به اين زوديها دست از مبارزه برنمى‌دارد و تلاش و كوشش مردانش در راه هموار كردن راه مكتب هيچگاه تمامى ندارد.
و اما سخنى با مسلمان‌نماها كه اسلام را فقط بخاطر ريا و شكم سير كردن و از اين قبيل مى‌خواهند اينها كه دانه تسبيح‌شان از همه بزرگتر است ولى قلب آنها مانند ظلمت مى‌ماند كه هر چه نور بر او تابش مى‌كند اثرى براى قلب سياه اينگونه افراد ندارد. كسانى كه انقلاب را بخاطر پول مى‌خواستند و همين گونه كه ديدند خير؛ انقلاب منافع مادى آنان را تامين نكرد از انقلاب برگشتند و خود ضد انقلابى شدند كه تا آنجا پيش رفتند كه گفتند شاه بهتر از رژيم جمهورى اسلامى بود. آرى معاويه صفتان و منافقين نمى‌توانند تحمل كنند كه على بر سر كار باشد و نمى‌توانند بخود بقبولانند كه اسلام مى‌خواهد در اين مملكت پياده شود و به همين جهت است كه از هر ستون پنجم برتر هستند و از هر ضد انقلابى بيشتر ضرر به انقلاب مى‌زنند.
و اما در آخر اميدوارم با سلامتى و با انجام وظيفه كامل به شهر خودم بازگردم و البته بد ندانسته باشم كه انجام وظيفه كرده باشم و اميدوارم شما نيز به نوبه خود خيالتان راحت باشد و در هر جا هستيد سلامت باشيد و بتوانيد در انجام وظيفه‌اى كه بر دوشتان است موفق باشيد. با دعا براى سلامتى امام بزرگوارمان برقرارى جمهورى اسلامى ايران و براى پيروزى جنگ عليه كفار. سلام تمام دوستان را برسانيد و فقط دعا را از ياد نبريد.

Views: 256

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *