چهارمین گردهمیی مجازی معاونین فرهنگی هیات رزمندگان استان ها برگزار شد.

خانه / تازه ها / چهارمین گردهمیی مجازی معاونین فرهنگی هیات رزمندگان استان ها برگزار شد.

به گزارش معاونت فرهنگی هیات رزمندگان اسلام چهارمین گردهمایی مجازی معاونین فرهنگی استان ها از ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ باحضور مسئولین فرهنگی هیات های رزمندگان استان های( کردستان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، قزوین، اردبیل، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، البرز، آذربایجان شرقی، یزد، بوشهر، گلستان، قم، هرمزگان ایلام) تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا سردار سادات حسینی معاون فرهنگی هیات ضمن خوش آمد گویی به حاضرین و عرض خداقوت به ایشان در گرامیداشت و اقامه عزای حسینی(ع) ، موضوع جلسه را طبق ابلاغ قبلی توجه به رویکردها و اقدامات و فعالیت های مورد انتظار در ایام اربعین حسینی(ع) سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.
وی ضمن اشاره به ویژگی های اربعین حسینی(ع) ، اربعین را به عنوان فرصتی بزرگ برای جهاد تبیین در سه سطح داخل، منطقه و بین المللی با شعارهایی از قبیل: تمدن نوین اسلامی، قدرت نرم چهان اسلام و تشیع، نمادی از قدرت محور مقاومت، نمایشی از زیست حسیتی و زینبی و نهایتا مقدمه ای برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) برشمرد و از مسئولین فرهنگی هیات رزمندگان استانها خواست که مواردی از این قبیل را در محصولات و تولیدات فرهنگی خود در قالب تصویر و متن، فیلم و… ارائه نمایند.

ایشان در ادامه به ویژگی های موکب تراز اربعین پرداخته و مواردی از قبیل: برپایی با شکوه نماز جماعت در سه نوبت، اجرای برنامه های سخنرانی، مداحی، قرائت زیارات و ادعیه از جمعه زیارت عاشورا و دیگر برنامه های فرخنگی را مورد تاکید قرار دادند.

ایشان همچنین به وظایف فرهنگی رسانه ای و قضای مجازی موکب ها در قبل، حین و بعداز آئین اربعین حسینی(ع) پرداخته و بر تعامل هدفمند مسئولین مربوطه با سایر دستگاه ها و رده های اجرایی مرتبط تاکید نمودند. سپس ده نفر از مسئولین فرهنگی استان ها به طرح موضوعات و نظرات پرداختند و نهایتا مقرر گردید مصوبات جلسه به استان ها ابلاغ گردد.

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *