چگونه امامی بعد از هزار سال با چهره ای جوان ظهور می کند؟!

خانه / پیشنهاد ویژه / چگونه امامی بعد از هزار سال با چهره ای جوان ظهور می کند؟!

هیچ دلیل عقلى و نقلى و تجربى بر محدودیّت عمر انسان نداریم. عمر مانند حركت است و تندى یا كندى حركت مرز ندارد، همان گونه كه نور محدودیّت ندارد.در پاسخ سوال «چگونه عمر هزار ساله و پس از آن ظهور در قیافه چهل ساله حضرت مهدى‏ علیه السلام را باور كنیم؟» آمده است: معمولاً موى ابرو و مژه در صورت ما ده‏ها سال ثابت است و هیچ رشدى ندارد، در حالى كه موى سر و صورت در كنار آن هر لحظه در حال رشد و تغییر و تحوّل است. هر دو از یك پوست و گوشت و خون و غذا و اكسیژن تغذیه مى‏كنند، امّا خداوند قادر اراده كرده است كه یك مو ثابت و در كنار آن موى دیگر متغیّر باشد.

به نقل از درس هایی از قرآن، در پاسخ سوال «چگونه عمر هزار ساله و پس از آن ظهور در قیافه چهل ساله حضرت مهدى‏ علیه السلام را باور كنیم؟» آمده است:

 معمولاً موى ابرو و مژه در صورت ما ده‏ها سال ثابت است و هیچ رشدى ندارد، در حالى كه موى سر و صورت در كنار آن هر لحظه در حال رشد و تغییر و تحوّل است. هر دو از یك پوست و گوشت و خون و غذا و اكسیژن تغذیه مى‏كنند، امّا خداوند قادر اراده كرده است كه یك مو ثابت و در كنار آن موى دیگر متغیّر باشد.

علاوه بر آنكه هیچ دلیل عقلى و نقلى و تجربى بر محدودیّت عمر انسان نداریم. عمر مانند حركت است و تندى یا كندى حركت مرز ندارد، همان گونه كه نور محدودیّت ندارد. خداوند در قرآن، عمر هزار ساله را براى حضرت نوح علیه السلام و خواب سیصد ساله را براى اصحاب كهف مطرح كرده است.

Views: 173

یک دیدگاه

  1. بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *