کارگاه آموزش مداحان ویژه محرم در اهواز / تصاویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / کارگاه آموزش مداحان ویژه محرم در اهواز / تصاویر

 کارگاه آموزشی مداحان خواهر ویژه محرم ۱۳۹۴ در اهواز برگزار شد.

مسئول پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام استان خوزستان: هدف ما آموزش همراه با افزایش آگاهی مداحان در زمینه های مختلف دینی است تا بتوانند هرچه بیشتر و بهتر مطالب مهمی را در خصوص وقایع اسلام و عاشورا در مجالس روضه امام حسین (علیه السلام) به مردم ارائه دهند.

کارگاه آموزشی مداحان خواهر ویژه محرم به همت معاونت عترت خواهران هیات رزمندگان در حسینیه ثارالله اهواز؛ با حضور محمد فراهانی مسئول سازمان بسیج مداحان کشور، فردوس مجدیان معاونت عترت خواهران هیات رزمندگان استان، حاج صادق آهنگران مداح اهل بیت ، حاج عباس نبگانی مسئول سازمان بسیج مداحان استان ، سید حمزه حسینی قائم مقام ستاد امر به معروف خوزستان و جمعی از مداحان خواهر اهواز برگزار شد.

IMG_1982 IMG_1977

در این کارگاه آموزشی مسئول سازمان بسیج مداحان کشور طی سخنانی با بیان اینکه مداحان باید رساننده ی پیام اهل بیت (ع) به مردم باشند گفت: در حال حاضر باید تلاش کنیم خانواده ها را به سوی سبک زندگی اسلامی هدایت کنیم و بهترین راه آن حضور مداحان در روضه ها و محافلی است که مردم برای اهل بیت(علیهم السلام) برپا میکنند. وظیفه ی ما این است که پیام اهل بیت (علیهم السلام) و بویژه در ماه محرم و صفر پیام امام حسین(ع) را به مردم برسانیم.

IMG_1953
وی در بخَش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : عفاف و حجاب از اصلی ترین عوامل حفظ جامعه ی اسلامی است. اگرعامل حجاب ترس باشد، نتیجه ی پایداری نخواهد داشت . ریشه ی حجاب باید عشق به بانوی اسلام حضرت زهرا (س) باشد لذا مقام معظم رهبری فرمودند : درست است که مبنای دین استدلال و منطق است اما اگر چاشنی استدلال، عاطفه و عشق نباشد هیج اتفاقی در دین نخواهد افتاد به بیانی دیگر؛ تشییع آیین محبت است.

فراهانی در ادامه توضیحاتی در خصوص شیوه های اصولی و صحیح مداحی اهل بیت(ع) در مجالس روضه به مداحان خواهر ارائه داد.

در حاشیه این کارگاه آموزشی فردوس مجدیان معاونت عترت خواهران هیات رزمندگان استان در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی مداحان خواهر به خبرنگار بانوپرس گفت: این کارگاه هر ماه یک جلسه برای آموزش خواهران مداح برگزار میشود .
وی هدف از برگزاری این کارگاه را افزایش بصیرت و آگاهی مداحان خواهر بیان کرد و افزود: هدف ما آموزش همراه با افزایش آگاهی مداحان در زمینه های مختلف دینی است تا بتوانند هرچه بیشتر و بهتر مطالب مهمی را در خصوص وقایع اسلام و عاشورا در مجالس روضه امام حسین (ع) به مردم ارائه دهند.

مجدیان با اشاره به اینکه این آموزش قبل از ماه محرم و صفر برگزار گردیده گفت: حدود۲۰۰ نفر از خواهران مداح اهواز در این کارگاه شرکت کردند. وی یادآور شد: این برنامه آموزشی در کل استان در حال اجرا است .

انتهای خبر/

Views: 1348

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *