کارگاه آموزش مداحی در استان چهارمحال و بختیاری + تصاویر

خانه / استان ها / کارگاه آموزش مداحی در استان چهارمحال و بختیاری + تصاویر

کارگاه آموزش مداحی در استان چهارمحال وبختیاری به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام استان برگزار شد.

کارگاه آموزش مداحی در استان چهارمحال وبختیاری به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ دراین کارگاه آموزشی حجت الاسلام ریاضت و حاج محمد فراهانی به تفسیر دعای شریف ندبه پرداختند.

استاد فراهانی به نقش اخلاق و عشق به حضرت امام حسین علیه السلام اشاره کرد و بیان داشت: از عشق و علاقه به امام حسین علیه السلام می بایست در جهت خودسازی و تهذیب نفس استفاده کرد و این برای ذاکران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام و تمام مردم در طول زندگی مهم کاربردی می باشد.

وی در ادامه به ترفندهای شیطان برای فریب مردم اشاره کردند و ادامه داد: گاهی شیطان با حرفها و القائات عرفانی و معنوی افراد را به سمت خود می کشاند مثلا القاء می کند تویی که گنه کاری چرا دیگر نماز شب می خوانی ، یا چرا به مجلس حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام می روی…؟

استاد فراهانی بیان داشتند بین امور معنوی نباید فاصله انداخت و لازمه رشد و تهذیب نفس این است که فعل (عمل) و ترک گناه همراه هم باشد.

حجت الاسلام ریاضت نیز پیرامون درخوص پاکی و طهارت پیامبر و اهلبیت پیامبر صلوات الله علیه وآله وسلم به ایرادسخن پرداخت و ادامه داد: طبق آیات قرآن مجید خداوند اراده کرده است ناپاکی و پلیدیها را از پیامبر و خاندان مطهرش دور باشد.

وی به فرازهای ازدعای ندبه”انامدینه العلم وعلی بابها”اشاره کرد وبیان داشت:پیامبربزرگوار ماهمه مقامات و حکمت ها را که درخود داشت به امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام منتقل کرودکه این همان ارث معنوی می باشد.

حجت الاسلام ریاضت ادامه داد:ارث مادی نیز این است که فرمود گوشت علی گوشت من، خون علی خون من، و… همانطور که ایمان با پوست و گوشت من آمیخته است با پوست و گوشت حضرت علی علیه السلام نیز آمیخته است.

وی افزود:پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم نکاتی راپیرامون مقام و منزلت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام بیان داشتند از جمله”یاعلی تو جانشین من در دنیا و در قیامت هستی،تو به تمام وعده هایی که من داده ام عمل می کنی، شیعیان تو در روز قیامت همسایه من می باشند، مومنان به واسطه و به وسیله تو شناخته می شوند”.

حجت الاسلام ریاضت ادامه داد:اولین کسی که به مکتب،شریعت و پیامبر اسلام ایمان آورد حضرت علی علیه السلام بود.

وی درخاتمه به اهمیت زیارت قبور ائمه اطهار اشاره کرد و گفت:بالاترین درجه و نورانیت در قیامت مخصوص زوار قبور مطهر ائمه اطهار و زائران حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام می باشد.

SAM_1822

SAM_1824

SAM_1825

SAM_1826

SAM_1827

SAM_1828

SAM_1829

SAM_1830

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *