کسانی توانایی گفتن واقعی «الحمدلله» را دارند که تمام جمال و کمال خدا را می‌بینند

خانه / پیشنهاد ویژه / کسانی توانایی گفتن واقعی «الحمدلله» را دارند که تمام جمال و کمال خدا را می‌بینند

آیت‌الله جاودان در حسینیۀ مرحوم نعیمی پور در شب پانزدهم ماه محرم مطرح کرد:کسانی توانایی گفتن واقعی «الحمدلله» را دارند که تمام جمال و کمال خدا را می‌بینند و هر کسی را به این مشاهده راه نمی‌دهند. حضرت نوح هزار سال زحمت کشید تا به ایشان اجازه دادند خدا را حمد کند. ائمه آمدند تا ما را به جایی ببرند که خودشان هستند و در آنجا بتوانیم تمام جمال و کمال الهی را ببینیم و خدا را حمد کنیم. همۀ ما اگر بکوشیم می‌توانیم برویم به آنجا که امیرالمؤمنین علیه‌السلام حضور دارد.

امام_حسین علیه‌السلام در روز عاشورا خطاب به لشکر دشمن فرمودند که از روزی که خودم را شناختم و فهمیدم دروغ بد است، دروغ نگفتم.

پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم روز اول در مدینه با مردم قرار گذاشتند و از آن‌ها تعهد گرفتند که از ایشان دفاع کنند. مردم گفتند در عوض به ما جه می‌دهی؟ فرمودند: بهشت. دیگر قرار نشد در مقابل کارهایشان بعد از پیامبر حکومت کنند. مسلیمه خدمت پیامبر رسید و به ایشان عرض کرد به شرطی مسلمان می‌شود که بعد از ایشان خودش حکومت کند. پیامبر به او فرمود یک وجب زمین هم به تو نمی‌دهم. اما عده‌ای از همان روز اول آمده بودند که سهم ببرند. چون از راهبان نصاریٰ شنیده بودند که دینی خواهد آمد که جهانگیر می‌شود.

کسانی که در زمان حکومت امیرالمؤمنین پای درس ایشان شرکت می‌کردند، بیشتر فقرا و بردگان بودند و اکثراً هم ایرانی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *