کنگره شهدای روحانی کشور برگزار می شود

خانه / استان ها / کنگره شهدای روحانی کشور برگزار می شود

منصوری1

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی کشور از چاپ بیش از 280کتاب پیرامون روحانیون شهید خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ جلسه ستاد یادواره شهدای روحانی استان با حضور حجت الاسلام حسن منصوری، رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی کشور و معاونین تدوین و جمع آوری این ستاد در سالن جلسات نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام حسن منصوری، در حاشیه این جلسه، اظهار داشت: کنگره شهدای روحانی کشور از سال 1380 در شهر مقدس قم، تشکیل شد و با سابقه 15 ساله، موفق به شناسایی 4600شهید روحانی در کشور شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود آمار شهدای روحانی کشور به بیش از 5000نفر برسد که حضرت امام خمینی(ره) نیز در سخنان خود از آمار پنج هزار نفری روحانیون شهید خبر داده بودند.

منصوری، گفت: تشکیل پرونده برای تمام شهدای روحانی، جمع آوری اسناد و مدارک و آثار و اطلاعات این عزیزان، برگزاری حدود 500 یادواره تخصصی شهدای روحانی به صورت استانی، شهرستانی، بخش و مراکز علمیه، از اقدامات ستاد کنگره شهدای روحانی کشور به شمار می رود.

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی کشور، با اشاره به ساخت فیلم، تله فیلم و فیلم مستند درباره روحانیون شهید، تصریح کرد: تاکنون بیش از 280 کتاب پیرامون شهدای روحانی کشور تدوین و چاپ شده است.

وی، با اشاره به اینکه هنوز دو استان در کشور موفق به برگزاری یادواره شهدای روحانی نشده اند، اظهار داشت: در صورت تکمیل جمع آوری آثار شهدای روحانی، کنگره سراسری شهدای روحانی کشور در سال 95 و در صورت عدم تکمیل، قطعاً در سال 96 برگزار می شود.

منصوری، همچنین از برگزاری دو یادواره برای استقبال از کنگره شهدای روحانی کشور در شهرهای مقدس قم و مشهد خبر داد.

گفتنی است: دیدار و گفتگو با سردار فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان از دیگر برنامه های سفر رئیس کنگره شهدای روحانی کشور و معاونین ایشان به استان چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *