گاهنامه سخن هادی شماره 625

خانه / تازه ها / گاهنامه سخن هادی شماره 625

خدمت تا پای جان

 

چکیده: 

  1.  جهاد یک معنای عام در نصوص دینی ما دارد لذا رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «جهاد یعنی مبارزه؛ مبارزه در همین اصطلاح متعارف فارسی امروز ما. مبارزه انواع و اقسامی دارد: مبارزه‌ی علمی داریم، مبارزه‌ی مطبوعاتی داریم، مبارزه‌ی سیاسی داریم، مبارزه‌ی اقتصادی داریم، مبارزه‌ی نظامی داریم، مبارزه‌ی آشکار داریم، مبارزه‌ی پنهان داریم.»         (بیانات رهبر معظم انقلاب، 28/03/1370) بر این اساس است که عبارت قرآنی «وَ مَن‌ يُهاجِر فِي‌ سَبِيل‌ِ اللّه» یک معنای عام دارد و به هر کسی که در راه خدمت برای مردم بکوشد نیز اطلاق می‌گردد.
  2. مهمترین دستاوردهای حضور شهید آیت‌الله رئیسی در سیستم قضایی کشور عبارتند از: بازدیدهای استانی از دادگستری‌ها و دادگاه‌ها و برخورد نزدیک با مشکلات قضایی مردم، برخورد با دانه‌درشت‌های اقتصادی، آغاز اصلاح ساختار قوه قضاییه، گفت‌وگوی رودررو با مردم، تقلیل 6۳ حساب قوه قضاییه به ۵ حساب، برخورد با فساد درون قوه قضاییه، برخورد با واگذاری‌های بی‌ضابطه مجتمع هفت تپه و کشت و صنعت مغان، ماشین‌سازی تبریز، کارخانه رشت الکتریک و نیز احیای فعالیت بیش از دو هزار کارخانه. رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت‌های ایشان در قوه قضاییه می‌فرمایند: «حرکت جناب آقای رئیسی در قوه‌ی قضاییه مصداق همان چیزی بود که ما همیشه تکرار می‌کنیم یعنی «حرکت جهادی»؛ حرکت جهادی، یعنی جدّی، شبانه‌روزی، پُرتلاش، پُرانگیزه.» 
  3. آیت‌الله رئیسی در کمتر از 3 سال ریاست قوه مجریه خدمات و اقدامات زیادی برای ملت ایران به انجام رساندند از جمله این خدمات جبران کسری بودجه، کاهش نقدینگی، رشد اقتصادی 7 برابر دولت قبلی، کاهش نرخ تورم، کمترین نرخ بیکاری در حداقل دو دهه اخیر، تحول در نظام مالیاتی، رشد تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی،‌ رشد تولید و صادرات نفت، بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر،‌ احیای 8770 واحد تولیدی، اصلاح رویکردها در سیاست خارجی و …. می‌باشد. 
  4. خدمات آیت‌الله شهید دکتر رئیسی در دولت مورد تمجید و تحسین رهبر انقلاب قرار گرفت و ایشان فرمودند: «یعنی آنچه تا امروز در این دو سالی که این دولت بر سر کار بوده از عملکرد دولت مشاهده کرده‌ایم، مستوجب این است که ما تقدیر کنیم و تمجید کنیم از دولت.»
  5. زندگی مردان بزرگ صرفاً محدود به حیات مادی آن‌ها نیست و پس از شهادت نیز آثار آن پابرجا خواهد بود. نمونه مهم این امر را در شهادت شهید رجایی می‌توان جست که نخست‌وزیری ایشان در یک بازه زمانی کمتر از یک سال و ریاست جمهوری ایشان در یک بازه کمتر از یک ماه بود ولی امروزه به‌عنوان سمبل و نماد دولت مردمی تلقی می‌گردد. چنین حیات مانند حیات شهید سلیمانی را می‌توان حیات طیبه‌ای نامید که پس از شهادت نیز آثار آن مشهود و عیان است. بر همین اساس می‌توان باور داشت و تلاش نمود تا زندگی اخروی شهید دکتر آیت‌الله رئیسی برای جامعه ایرانی و انقلاب اسلامی چنین ثمره‌ای داشته باشد. شهادت ایشان می‌تواند مأمنی برای بازگشت وحدت و انسجام سیاسی به احزاب و جریانات کشور، افزایش مشارکت خصوصاً در انتخابات پیش رو و … باشد.

 

برای دریافت و مطالعه کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *